Iranian Agriculture News Agency

حاجی بابایی اظهار داشت:

دنبال استیضاح رئیس جمهوری نیستیم

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به دنبال مطرح کردن عدم‌کفایت سیاسی و استیضاح رئیس‌جمهور نیست.

دنبال استیضاح رئیس جمهوری نیستیم

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی، در خصوص سؤال از رئیس‌جمهور، اظهار داشت: کار را سخت کردیم، سؤال از رئیس‌جمهور در آئین‌نامه داخلی مجلس پیش‌بینی‌شده و امری عادی است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر یک‌چهارم نمایندگان درخواست سؤال از رئیس‌جمهور را داشته باشند، این درخواست نمایندگان توسط کمسیون مربوطه بررسی می‌شود و درصورتی‌که نمایندگان قانع نشوند، این موضوع در صحن اعلام وصل می‌شود.

او افزود: رئیس‌جمهور یک ماه وقت دارد تا به سؤال نمایندگان پاسخ دهد و زمان حضور رئیس‌جمهور نیاز به هماهنگی دارد.

حاجی بابایی ادامه داد: در وضعیت وخیم اقتصادی مشکلات زیادی درزمینهٔ خودرو، ارز، سکه و مسکن وجود دارد و مردم حق‌دارند سؤالات خود را از رئیس‌جمهور بپرسند و ایشان باید در مجلس به سؤال نمایندگان مردم پاسخ دهد.

سؤال از رئیس‌جمهور قابل‌برگشت نیست

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این حداقل کاری است که مجلس می‌تواند انجام دهد، البته برای محقق شدن این امر هم فراز و نشیب‌‎هایی طی شد و 80 نماینده بر امضاهای خود باقی ماندند و قابل‌برگشت هم نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سؤال از رئیس‌جمهور فراکسیونی نیست، بیان کرد: 80 امضای نمایندگان مربوط به فراکسیون ولایی نیست و از همه مجلس سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کرده‌اند، امیدواریم این کار مبارک نتیجه دهد و استیضاح یک وزیر نیز آن را تحت شعاع خود قرار ندهد.

2 موضع فراکسیون ولایی مجلس درباره رئیس‌جمهور چیست؟

او بابیان اینکه فراکسیون ولایی 2 موضع گرفته است، افزود: موضع اول فراکسیون نمایندگان ولایی این است که نباید در این شرایط، موضوعاتی مانند عدم‌کفایت سیاسی رئیس رئیس‌جمهور را پیگیری کنیم که این موضع بر وحدت تأکید دارد، اما اینکه رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد را پیگیری می‌‎کنیم.

حاجی بابایی اظهار داشت: موضع دوم فراکسیون نمایندگان ولایی این است که رئیس‌جمهور در صداوسیما پاسخگو نیست و جواب مردم را هم نمی‌دهد و مردم ناگزیر به نمایندگان خود در مجلس پناهنده می‌شوند و نمایندگان از اختیارات خود استفاده می‌کنند تا رئیس‌جمهور به مردم پاسخ دهد.

او افزود: رئیس‌جمهور باید به این سؤالات پاسخ دهد که چرا قیمت ارز، سکه و مسکن این‌گونه شده است؟ چرا هرروز اجناس گران و گران‌تر می‌شوند؟ چرا قاچاق انجام می‌شود و این‌همه ماشین‌های رنگارنگ وارد کشور می‌شود؟ چرا اجناسی که نیاز مردم نیست به کشور وارد می‌شود؟ چرا ارز این‌گونه توزیع می‌شود تا فردی که به امارات رفته و کیف کرده، درنهایت 2 میلیون تومان هم‌سود کند؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به دنبال مطرح کردن عدم‌کفایت سیاسی و استیضاح رئیس‌جمهور نیست.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دلیل اینکه یکی از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی موضوع عدم‌کفایت سیاسی رئیس‌جمهور را مطرح کرد، فراکسیون نمایندگان ولایی چنین موضعی را اتخاذ کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید