Iranian Agriculture News Agency

سؤال از رئیس‌جمهور اعلام وصول شد

رئیس مجلس شورای اسلامی سؤال از رئیس‌جمهور را اعلام وصول کرد.

سؤال از رئیس‌جمهور اعلام وصول شد

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه 10 مرداد) مجلس شورای اسلامی، سؤال از رئیس‌جمهور را اعلام وصول کرد.

بر اساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: همان‌طور که اطلاع دارید پیش‌ازاین در حدود 92 نفر از خانم‌ها و آقایان تقاضای سؤال از رئیس‌جمهور را داشتند و این موضوع به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد. کمیسیون اقتصادی نیز با حضور نمایندگان رئیس‌جمهور موضوع را بررسی و پس از بررسی 80 نفربر سؤال خود از رئیس‌جمهور باقی ماندند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد نمایندگان درخواست‌کننده سؤال از رئیس‌جمهور بیش از یک‌چهارم کل نمایندگان است و بر اساس قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس پس‌ازاینکه یک هفته از بررسی آن در کمیسیون گذشت اگر تعداد درخواست‌کنندگان بیش از یک‌چهارم کل نمایندگان باشد می‌بایست سؤال اعلام وصول شود، بنابراین مستند به اصل 88 قانون اساسی و ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بنا بر گزارش شماره د 429771114 مورخ 2 مرداد 97 کمیسیون اقتصادی مجلس، سؤال تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور محترم موردبررسی قرار گرفت و با عنایت به اتمام مهلت مقرر قیدشده در آیین‌نامه داخلی مجلس و عدم اقناع بیش از یک‌چهارم نمایندگان قوه مقننه از نمایندگان ایشان، لذا سؤال با 5 محور اعلام وصول می‌شود.

لاریجانی در توضیح محورهای مطرح‌شده در سؤال از رئیس‌جمهور تصریح کرد: این محورها عبارت‌اند از؛

-عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز

-استمرار تحریم‌های بانکی

-عدم اقدام شایسته دولت در خصوص کاهش نرخ بیکاری

-رکود اقتصادی شدید چندین ساله

-افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی

رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان گفت: بر اساس ماده 213 آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ اعلام وصول شدن سؤال در مجلس حضور پیداکرده و به سؤالات مطروحه پاسخ دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید