Iranian Agriculture News Agency

از سوی سخنگوی کمیسیون کشاورزی صورت گرفت:

تشریح جلسه کمیسیون با وزیر کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: این جلسه به سؤال از وزیر جهاد کشاورزی اختصاص داشت که از 15 نفر نماینده سؤال‌کننده تنها 3 نفر شامل آقایان ادیانی، گودرزی و داودی حاضر بودند.

تشریح جلسه کمیسیون با وزیر کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، نور محمد تربتی‌نژاد در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با حضور حجتی، اظهار داشت: این جلسه به سؤال از وزیر جهاد کشاورزی اختصاص داشت که از 15 نفر نماینده سؤال‌کننده تنها 3 نفر شامل آقایان ادیانی، گودرزی و داودی حاضر بودند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سؤال آقای ادیانی به الگوی کشت اختصاص داشت، گفت: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه الگوی کشت مصوب شده بود وزارت جهاد کشاورزی هیچ‌گونه برنامه‌ای برای اجرای آن نداشت.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سؤال بعدی را آقای گودرزی نماینده مردم ممسنی مطرح کرد، ادامه داد: سؤال این نماینده نیز در خصوص الگوی کشت و الزامات آن بود که مطرح شد.

او با تأکید بر اینکه سؤال آقای داودی در مورد شیوع بیماری‌های تب برفکی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان بود که در کشور تلفات سنگینی را برجای گذاشت بود، عنوان کرد: بر اساس آمار نماینده سؤال‌کننده بیماری تب برفکی 500 هزار رأس و بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز طی سال‌های اخیر 40 میلیون قطعه تلفات داشته‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی پاسخ‌هایی به سؤالات مطرح‌شده داد، تصریح کرد: بر اساس گفته‌های وزیر جهاد کشاورزی برای اجرای الگوی کشت علی‌رغم اینکه برنامه‌هایی وجود دارد اما اجرای آن نیازمند امکاناتی است که اکنون در اختیار ندارند اما در درازمدت باید اجرا شود.

تربتی‌نژاد با تأکید بر اینکه درزمینهٔ تب برفکی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان سؤال بر این محور بود که چرا آمار صحیح داده نمی‌شود و مبارزات جدی نداریم، اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی در این نشست اعلام کرد که تمامی امکانات خود را برای مبارزه با بیماری‌های میکروبی و ویروسی به کار می گیرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه نمایندگانی که در خصوص الگوی کشت سؤال داشتند سؤال آن‌ها به کمیته‌ای واگذار شد تا بررسی شود و در آنجا تصمیم بگیرند که از پاسخ‌ها قانع شده‌اند یا خیر، خاطرنشان کرد: پاسخ‌های ارائه‌شده درزمینهٔ مبارزه وزارت جهاد کشاورزی با بیماری‌های تب برفکی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان نماینده سؤال‌کننده را قانع نکرد و به صحن ارجاع داده شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید