Iranian Agriculture News Agency

ناطق نوری:

پیشنهاد ترامپ در شورای عالی امنیت ملی بررسی می‌شود

حجت السلام و السلمین علی اکبر ناطق نوری،‌عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران نباید ابتدا به ساکن پیشنهاد مذاکره رییس جمهوری آمریکا را رد کند. لازم است این موضوع با تامل و در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد.

پیشنهاد ترامپ در شورای عالی امنیت ملی بررسی می‌شود

به گزارش سرویس سیاسی ایانا و به نقل از ایرنا،‌ او درباره پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با جمهوری اسلامی ایران گفت: اصل قصه و چنین چیزی منفی نیست و پیش‌بینی هم می شد و می‌شود ، نوع خلقیات آقای ترامپ هم همین است.

وی ادامه داد:ترامپ اول توپ‌های محکمی را می‌زند و با توپ پر می آید، اگر مقابلش مرعوب شوند و جا بزنند، ادامه می دهد، ولی اگر ببیند آن طور نیست خیلی سریع نظرش عوض می شود و سناریوی بعدی را پیدا می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ابتدا به ساکن ما نباید مذاکره را رد کنیم و بگوییم بیخود کرده است؛ باید تامل داشته باشیم و دستپاچه نشویم، ذوق زده هم نشویم که ترامپ از همین ذوق زدگی ممکن است سوء استفاده کند، ممکن است ما را تست کند.

وی اضافه کرد: مسئولان ذیربط باید با تدبیر و درایت موضوع را رصد کنند. در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار بگیرد و نهایتا با توجه به موخراتی که شاید داشته باشد ببینند چگونه عمل کنند.

ناطق نوری گفت:نباید همین طوری این پیشنهاد را رد کنیم که بگویند ایران به دنبال خشونت و جنگ است و متهم نشویم از این طرف هم ذوق زده نشویم باید به عنوان یک موضوع از طریق مسئولان ذیربط مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و بعد تصمیم گیری شود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سفر یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به آمریکا و انتشار برخی اخبار درباره احتمال سفر وی به تهران در روزهای آینده و اینکه آیا عمان برنامه‌ای برای میانجی‌گری بین دو طرف دارد، گفت: ممکن است این گونه باشد، چون عمان این سابقه را دارد، در برجام هم عمان پیشقدم بود.

ناطق نوری اظهار داشت: ممکن است سفر وزیر خارجه عمان به آمریکا و بعد ایران باشد ، احتمال دارد با توجه به پیشینه ای که دارد به دنبال چنین برنامه ای باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید