Iranian Agriculture News Agency

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با ایانا:

در سیال، ما فرانسه را مقصر می دانیم

اروپا به هر بهانه ای زیر برجام نزد

نماینده گیلان معقتد است آمریکا هر رفتاری ممکن است داشته باشد، همانگونه که با خروج از برجام رفتار خودش را نشان داد. ما از فرانسه و کشورهایی اروپایی انتظار داریم بر سر تعهدات خود بمانند و به هر بهانه ای زیر برجام نزنند.

در سیال، ما فرانسه را مقصر می دانیم

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا در خصوص عدم پذیرش مجریان فرانسوی از ایرانیان برای حضور در نمایشگاه بین المللی تخصصی مواد غذایی سیال پاریس گفت:« این نوع رفتارها از آمریکایی ها بعید نیست و امری عادی تلقی می شود.»

او با بیان اینکه 40 سال است که آمریکا با ما رفتارهای مشابه این رفتار را داشته است، گفت:«بعد از توافق برجام نیز این کاملا مشهود بود که به توافق هایشان پایبند نیستند.»

لاهوتی خاطر نشان کرد:« ما از اروپایی ها انتظار داریم شخصیت خودشان را حفظ کنند. آن ها 28 کشور هستند. یادمان نرود که تمام توافق نامه با میانجی گری با این کشورها انجام شد.»

نماینده گیلان تصریح کرد:« تا کنون نیز سعی کرده اند در گفتار از موضع خودشان دفاع کنند.اما اگر در عمل این نوع اتفاقات رخ دهد، ما آن را برازنده اروپایی ها نمی دانیم.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت:«این که آمریکا صورت مسئله را با تهدید آمریکایی ها عوض کند و به گونه ای دیگر عمل کند، جای تعجب نیست. اما برای اروپایی ها که داری فکر و اندیشه و اقتدار هستند، کار عبث و بیهوده ای است.»

او با بیان اینکه ممکن است این اتفاق از قبل برنامه ریزی شده نباشد گفت:«اگر هم ساماندهی شده است، این رفتارها خلاف گفتارشان است.

لاهوتی با امید به اینکه موارد مشابه این را دیگر شاهد نباشیم گفت:«ما فرانسوی ها را مقصر می دانیم.»

نماینده گیلان خاطر نشان کرد:« اینکه آمریکا تهدید کند یا نکند، ربطی به ما ندارد و این اروپا است که مدعی پایبندی به اصول برجام است و نباید به هر بهانه ای زیر آن بزند.»

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید