Iranian Agriculture News Agency

مقدسی در نطق میان‌دستور:

نمایندگان مجلس آمادگی دارند به دولت کمک کنند

نماینده مردم اراک در مجلس، گفت: نمایندگان مجلس آمادگی دارند به دولت کمک کنند به شرطی که صادقانه پا به میدان بگذارد

نمایندگان مجلس آمادگی دارند به دولت کمک کنند

به گزارش گروه سیاسی ایانا، سیدمهدی مقدسی در نطق میان دستور خود ، اظهار داشت: مدتی است که آشفتگی در حوزه اقتصاد مردم را رنج می‌دهد و هر روز شاهد هستیم که مردم از نابسامانی در بازار ارز، سکه، مسکن، اجاره بها و افزایش قیمت‌ها رنج می‌برند و نگران هستند.

نماینده  اراک، کمیجان و خنداب با بیان اینکه ما می‌دانیم ترامپ و هیات حاکمه آمریکا و کاخ سفید نیت خصمانه‌ای در مقابل ملت ایران دارند اما با یک استراتژی روشن پا به میدان گذاشته‌اند و هر روز بخشی از این پازل را اجرا می‌کنند، گفت: در مقابل این حرکت آمریکا دولت تاکنون چه استراتژی را مشخص کرده است، آقای روحانی انتظار از شما این بود که حداقل در مقابل مردم صادقانه مسائل را بازگو و برنامه‌ها را اعلام کنید.

او با اشاره به اینکه انتظار داشتیم در خصوص ترمیم کابینه، اصلاح و تغییر آن که حدود 200نفر از نمایندگان نامه نوشتند پیام مجلس را می‌گرفتید و درک می‌کردید، ادامه داد: معاون و رئیس دفتر رئیس جمهور این وعده را دادند اما تاکنون عملی نشده، مردم انتظار جراحی در بدنه دولت را دارند تا وزرای ناکارآمد تغییر کنند، مردم انتظار دارند که تحولی ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران صادقانه و شجاعانه در مقابل توطئه‌های مردم ایستاده و می‌ایستند، شما برنامه اعلام کنید تا مردم به آرامش برسند و مطمئن شوند که شما برای آنها کار می‌کنید، تصریح کرد: رئیس جمهور به جای ارائه لوایح بی‌خاصیت تفکیک وزارتخانه‌ها لایحه‌ای تهیه کنید تا مشکلات مردم برطرف شود و دردی از مردم دوا کنید.

مقدسی با بیان اینکه مردم در سختی هستند شما تفکیک وزارتخانه‌ها را مطرح می‌کنید، گفت: مجلس بارها اعلام کرده که آمادگی دارد اگر لایحه دو فوریتی برای رفع مشکل مردم ارائه کنید آن را تصویب می‌کنیم، هر روز موکلین ما از ما سوال می‌کنند برنامه دولت در مقابل این نابسامانی‌ها چیست.

او با اشاره به اینکه از همکاران این سوال را می‌پرسم آیا در 5ماه‌ گذشته دولت برنامه روشنی داشته، آیا توانسته اقدام موثری انجام دهد، ادامه داد: مگر نه این است که مجلس در راس امور قرار دارد، این تذکر را بدهیم اگر دولت خود را جراحی نکرد و نیروهای کارآمد، خلاق و جوان به کارگیری نکند در مدت زمانی مشخص از ابزار قانونی استفاده کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل کارگری در برخی از واحدها تاکنون حل نشده ، نیازمند اهتمام ویژه هستیم و صنعتگران دچار مشکل هستند، تصریح کرد: در شبکه مجازی بی فرهنگی تهمت به مسئولین و نمایندگان آغاز شده و آن را تبدیل به فرهنگ کرده‌اند آیا وزارت کشور، پلیس فتا، وزارت ارتباطات و وزارت اطلاعات نمی‌تواند جلوی شبکه مجازی که غیر مجاز تشکیل می‌شود را بگیرند، انتظار تحول در این زمینه را داریم تا فرهنگ تهمت زنی ترویج نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس آمادگی دارند به دولت کمک کنند به شرطی که صادقانه پا به میدان بگذارد و برنامه و استراتژی روشن ارائه کنند در غیر این صورت مجلس ناچارا از ابزار قانونی خود در خصوص وزرای ناکارآمد استفاده می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید