Iranian Agriculture News Agency

محمودی‌شاهنشین در نطق میان دستور اظهار داشت:

هدر رفت 35 درصدی آب‌های تولیدی

همه در خواب هستند، هیچ‌کس به فکرترمیم نیست

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی معتقد است که در حوزه آب شرب و آب کشاورزی به دلیل بافت شبکه فرسوده با مشکل هدر رفتن آب مواجه هستیم.

هدر رفت 35 درصدی آب‌های تولیدی

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا، محمد محمودی شاه‌نشین در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون‌که اقتصاد خط مقدم کشور است باید همه تصمیمات تحت‌الشعاع وضعیت اقتصادی کشور باشد. آیا تفکیک وزارتخانه، عدم صدور حکم بزرگ‌ترین صندوق رفاهی – اقتصادی و بیمه کارگری کشور یعنی صندوق تأمین اجتماعی و شش ماه سرپرستی غیرقانونی همسویی با حل مشکل اقتصادی کشور است؟

او افزود: آیا استفاده از بازنشستگان در مجموعه اداره شرکت‌های وابسته به تأمین اجتماعی و تعطیلی پروژه‌های درمانی همسویی با حل مشکلات اقتصادی است؟ عدم ارائه‌ی راه‌حل‌های مناسب برای تأمین ارز موردنیاز صنعت و تولید، همسویی با حل مشکلات اقتصاد است؟

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود تأکید کرد: ضروری‌ترین موضوع برای زندگی، آب است. بی‌آبی در روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه من چه در آب شرب و چه در آب کشاورزی مشهود است. هرروز در شهریار و ملارد درختی از تشنگی خشک می‌شود. جای تأسف است که وقتی می‌توان باکمی دلسوزی با اقدام به‌موقع مشکلات را حل کرد چرا باید غافل باشیم؟

او تصریح کرد: آب شرب شهرها و روستاهای غرب استان تهران از ذخایر زیرزمینی تأمین می‌شود و با استفاده از پمپ‌های برقی استخراج و از منابع توزیع می‌شود. اکنون با قطع شدن برق، مردم حوزه انتخابیه از بی‌آبی که حاصل بی‌تدبیری و عدم پیش‌بینی برای تهیه چند دستگاه مبدل دیزلی است، دچار مشکل شده‌اند.

محمودی شاهنشین گفت: جای تأسف دارد که بیش از ۳۵ درصد آب‌های تولیدی در شبکه‌های فرسوده به هدر می‌رود و هیچ‌کس به فکرترمیم این‌ها نیست. در بخش آب کشاورزی هم این موضوع وجود دارد.‌ آب‌های حاصل از کارکرد تصفیه‌خانه‌های شهرهای حوزه انتخابی به هدر می‌رود. تاکنون شاهد هیچ اقدام عملی برای بازگشت این آب‌ها نبوده‌ایم. وزارت نیرو، شرکت آب و فاضلاب، سازمان آب  همه در خواب هستند. از تلاش‌های دولت برای احداث پروژه‌های درمانی و عمرانی در حوزه انتخابیه خود تشکر می‌کنم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید