Iranian Agriculture News Agency

کبیری در نطق میان دستور:

آقای اردکانیان، مشکل آب شرب و کشاورزی خوی را حل کنید

گره زدن مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها رد گم کردن است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تا کی مردم باید تاوان سیاست‌های غلط در مدیریت بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو و سایر کالاها را بدهند و رانت‌خواران از فرصت به وجود آمده برای سوداگری و کسب ثروت استفاده کنند؟

آقای اردکانیان، مشکل آب شرب و کشاورزی خوی را حل کنید

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا، سید تقی کبیری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: در ابتدای نطق خود به‌عنوان وکیل مردم با تمام حضور در برابر ملت ایران به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی و سوء مدیریت‌های مدیران و فشارهای اقتصادی و بی‌تدبیری‌ها پوزش می‌خواهم. امیدوارم قوای سه‌گانه تدابیر لازم برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و نابسامانی‌های اقتصادی اخیر را بیندیشد.

او در ادامه گفت: به دولت متذکر می‌شوم که تا چه وقت مردم باید تاوان سیاست‌های غلط در مدیریت بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو و سایر کالاها را بدهند و رانت‌خواران از فرصت به وجود آمده برای سوداگری و کسب ثروت‌های بادآورده و نامشروع سوءاستفاده کنند؟ باید بگویم که متأسفانه مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی خود نمره قابل قبولی را کسب نکرده است و سؤالات، تذکرات، استیضاح‌ها و تحقیق و تفحص‌ها در فضای غبارآلود لابی‌گری‌ها گم‌شده و تأثیر خود را ازدست‌داده است.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز اعلام می‌کنم که گره زدن تمام مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌های دشمن رد گم کردن است هرچند که دشمن با تمام قوا وارد جنگ اقتصادی شده است و سعی در القای ناکارآمدی نظام و جدا کردن مردم از نظام دارد. ناکارآمدی برخی از مسئولان دلیل ناکارآمدی نظام نیست. در این 40 سال بعد از انقلاب ثابت‌شده که ایران با درایت رهبری و حضور مردم از گردنه‌های خطرناک به‌سلامتی عبور کرده است و دشمنان را مانند گذشته مأیوس خواهد کرد.

کبیری افزود: به ترامپ هشدار می‌دهم که دوران تهدید و قلدری به پایان رسیده است و با تهدید نمی‌توان مردم را به‌زانو درآورد چراکه ایران مهد دلیرمردان و شیرزنانی است که باایمان راسخ و تکیه‌بر ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی و منابع طبیعی هر مانعی را از سر راه برمی‌دارند و قله‌های رشد و پیشرفت را فتح خواهند کرد.

او در ادامه با اشاره به برخی از مسائل حوزه انتخابیه، بیان کرد: از هیئت ریسه مجلس درخواست دارم طرح دوفوریتی مربوط به مشکل عوارض خروجی مرزنشینان را به دلیل متضرر شدن مرزنشینان هر چه سریع‌تر در صحن علنی مجلس به رأی نمایندگان بگذارد. از هیئت رسیدگی به رفتار نمایندگان درخواست دارم بررسی‌ها و اقدامات لازم را در خصوص نمایندگانی که در دوره‌های مختلف احیاناً به ثروت‌های میلیاردی دست‌یافته‌اند به عمل برساند و گزارش آن را به اطلاع مردم بدهند چراکه مقام رهبری نظارت مجلس بر نمایندگان را مهم‌تر از نظارت مجلس بر دولت دانسته است.

او در ادامه تصریح کرد: از وزیر اطلاعات می‌خواهم مسئولان دو تابعیتی و مسئولانی که فرزندانشان در آمریکا و انگلیس ساکن هستند هر چه سریع‌تر معرفی کرده و تدابیر لازم از طریق دولت را برای برکناری آن‌ها بیندیشد. با توجه به مشکلات راه‌های روستایی شهرستان‌های خوی و چای پاره از وزیر راه می‌خواهم نسبت به حل مشکلات اقدامات عاجل انجام دهند.

کبیری در پایان گفت: از وزیر نیرو می‌خواهم برای حل مشکل آب شرب کشاورزی شهرستان‌های خوی و چای پاره اقدامات لازم را انجام دهد. از دولت می‌خواهم لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به مجلس ارائه کند. از وزیر آموزش‌وپرورش می‌خواهم که از اظهارنظرهای غیر کارشناسی نسبت به غیرقانونی بودن تدریس زبان مادری پرهیز کند و عذرخواهی حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید