Iranian Agriculture News Agency

سرکیسه کردن کشورهای عربی، هدف ترامپ است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد سرکیسه کردن کشورهای عربی هدف غایی ترامپ برای تشکیل ناتوی عربی است.

سرکیسه کردن کشورهای عربی، هدف ترامپ است

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی، در واکنش به تلاش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تشکیل ناتوی عربی، گفت: باید اذعان کرد چنین طرح‌هایی هدف غایی سرکیسه کردن کشورهای عربی حاشیه‌نشین خلیج‌فارس را دنبال می‌کند تا اینکه بخواهد تهدیدی برای کشورهایی مانند ایران باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ترامپ در اولین سفری که به عربستان داشت قرارداد چندین میلیاردی فروش سلاح به سعودی‌ها را امضا کرد، اظهار کرد: درواقع می‌توان گفت که تشکیل ناتوی عربی یک طبل توخالی است.

او بابیان اینکه سعودی‌ها با حمایت هم‌پیمانان منطقه‌ای و ایالات‌متحده به مردم مظلوم یمن حمله کردند، ادامه داد: درواقع ائتلافی از سوی برخی کشورهای عربی با حمایت ترامپ شکل گرفت اما اکنون مشاهده می‌شود که در باتلاق یمن گرفتارشده‌اند ازاین‌رو می‌توان دریافت که چنین ائتلاف‌هایی به نتیجه مطلوب و مدنظرشان منجر نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص هدف کاخ سفید از تشکیل ناتوی عربی مبنی بر اینکه می‌خواهد همکاری‌هایش با برخی کشورهای عربی در زمینه‌های دفاع موشکی، تمرینات نظامی، مبارزه با تروریسم و دیگر مسائل مانند حمایت از روابط اقتصادی و دیپلماتیک منطقه‌ای را تقویت کند، تصریح کرد: درواقع آمریکایی‌ها می‌خواهند تنش در منطقه افزایش یابد اما باید اذعان کرد که ایران قدرتمندتر از آن است که قرار باشد کشوری علیه آن اقدامی غیرمنطقی انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد که هدف از تشکیل ناتوی عربی درواقع نسخه عربی برگرفته از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است تا از این طریق علاوه بر پیشبرد سیاست تجارت و فروش سلاح، پایگاه‌های نظامی در منطقه ایجاد کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید