Iranian Agriculture News Agency

ایانا برنامه احزاب درباره مشکلات کم‌آبی را بررسی کرد

جلسات بدون خروجی احزاب درباره مدیریت آب کشور

احزاب کشور به گفته خودشان تا کنون جلسات متعددی درباره مشکل کم آبی در کشور برگزار کرده اند اما بنا به گفته برخی اعضای آنها، هیچ کدام از این جلسات خروجی نداشته و فقط جنبه کارشناسی داشته است.

جلسات بدون خروجی احزاب درباره مدیریت آب کشور

تاکنون دولت برای رفع مشکلات کم‌آبی در کشور به راهکارهای زیادی متوسل شده و در این میان جلسات متعددی برگزار کرده است اما مساله مهمی که دراین میان مطرح می‌شود این است که احزاب  تا چه اندازه برای رفع این مشکل وارد عمل شده‌اند و آیا به جز فعالیتسیاسی در کشور برنامه‌ای هم برای رفع مشکل کم آبی در کشور داشته‌اند یا خیر؟ و یا اینکه پیشنهاداتی به دولت ارائه داده اند

به گزارش سرویس سیاسی ایانا، اعضای برخی از این احزاب در گفت‌وگویی که با ایانا داشتند هر چند از برگزاری جلساتی برای رفع مشکل کم آبی خبر داده‌اند اما تاکید کردند که این جلسات فقط در حد کارشناسی بوده است و هنوز خروجی نداشته است. 

علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایانا در اینباره  توضیح می‌دهد که دفتر سیاسی حزب جلسه ای را به موضوع کم آبی اختصاص داده است.

حسین نورانی‌نژاد، سخنگوی حزب اتحاد ملت نیز با بیان‌اینکه ذیل دفتر سیاسی این حزب چند کمیسیون داریم که بحث آب نیز درکمیسیون امور زیربنایی و محیط زیست دنبال می‌شود، می‌گوید: دراین کمیسیون بحث‌‌های کارشناسی انجام می‌شود .

او با بیان‌اینکه دراین کمیسیون چندین جلسه کارشناسی برای رفع مشکل کم‌آبی داشته‌ایم، اضافه می‌کند: هفته گذشته دفتر سیاسی این حزب جلسه مفصلی درباره بحران آب در کشور برگزار کرد اما این جلسه هنوز تبدیل به خروجی نشده است.

نورانی‌نژاد همچنین تاکید می‌کند: این موضوع در حال بحث و گفت‌وگوی کارشناسی است اما هنوز به‌‌عنوان نظر کارشناسی و به صورت رسمی نبوده است.

حمیدرضا ترقی،عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایانا می گوید: این حزب جلسه کارشناسی درباره موضوع کم آبی داشته است اما از محتوای آن اطلاعی ندارم.

او این را هم اضافه می کند که مشکلات کم آبی دست احزاب ایران نیست اما پیشنهادهای کارشناسی می تواند دراین زمینه موثر باشد.

 محمدکاظم انبارلویی،عضو شورای مرکزی حزب موتلفه نیز در گفت وگو با ایانا هر چند از برگزاری جلسه برای رفع مشکلات کم آبی در کشور دراین حزب خبر می دهد اما جزئیاتی از آن را بیان نمی کند.

 عزیزی ، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اما در گفت وگو با ایانا، می گوید: به صورت کلی برنامه های کارشناسی برای رفع مشکل کم آبی داشته ایم اما همگی در چهارچوب برنامه های معمول هستند.

او با بیان اینکه معمولا برنامه ها در سطح عالی کارشناسی مشابه اند اما تفاوت هایی دارند، اضافه می کند: به صورت طبیعی احزاب موظف هستند برنامه هایی را دراین باره ارائه دهند اما حتی اگر حزب بهترین برنامه را هم داشته باشد به آن عمل نمی شود.

عزیزی با اشاره به اینکه در این حزب، گروه های کارشناسی برای مساله کم آبی داریم، توضیح می‌دهد: درجلسات کارشناسی اما درباره مباحث کلان صحبت می‌شود.

او این را هم می‌گوید که درباره رفع مشکلات کم‌آبی اشاره‌هایی در مواضع دبیر کلی داشته‌ایم.

جهانبخش خانجانی،  عضو شواری مرکزی حزب کارگزاران نیز در گفت‌‌وگو با ایانا تاکید می‌کند: تا کنون جلسات متعددی در شورای مرکزی این حزب درباره مباحث کم آبی در کشور برگزار شده است اما این جلسات به صورت خاص به این مبحث اختصاص داده نشده است.

او در پاسخ به این سئوال که آیا این جلسات خروجی هم داشته است ، توضیح می‌دهد: به هر حال نظرهای حزبی که مطرح می‌شود ، به  نهادها و مسولان ذی ربط منتقل می‌شود اما اگر قرار باشد این نظرها نتیجه‌ای نداشته باشد، فایده‌ای ندارد. 

به نظر می رسد که به رغم اینکه چندین سال است که از جدی شدن بحران آب در کشور می گذرد اما احزاب همچنان فعالیت سیاسی و رقابت های جناحی را در اولویت کار خود قرار داده اند. شاید زمان آن فرا رسیده باشد که احزاب کشور در خصوص مسائلی نظیر مدیریت بحران آب به قوی کردن بدنه کارشناسی درون حزبی خود بپردازند و جدای از مشاوره دادن به دولت، سهمی خود را در آگاهی رسانی عمومی و شکل دادن افکار عمومی نسبت به این موضوع ایفا کنند. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید