Iranian Agriculture News Agency

بررسی شکایت ایران از آمریکا در لاهه از 5 شهریور

دادگاه لاهه اعلام کرد که بررسی شکایت ایران از آمریکا را در روزهای 27 تا سی‌ام اوت (5 تا 8 شهریورماه) انجام خواهد داد.

بررسی شکایت ایران از آمریکا در لاهه از 5 شهریور

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوان بین‌المللی دادگستری که به دادگاه لاهه شناخته می‌شود روز پنج‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای از آغاز بررسی علنی شکایت ایران از آمریکا از روز 27 اوت خبر داد.

بنابر اعلام دادگاه لاهه، جلسات این دادگاه طی چهار روز متوالی به درخواست ایران برای صدور قرار موقت علیه آمریکا رسیدگی خواهد کرد.

ایران 10 روز پیش در دادگاه لاهه علیه آمریکا شکایت کرد و خواستار لغو فوری تحریم های این کشور علیه تهران شد، تحریم‌هایی که به گفته ایران منجر به خسارات جبران‌ناپذیر خواهد شد.

دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) روز 26 تیر در بیانیه‌ای صحبت‌های محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران مبنی‌ بر اقامه دعوی ایران علیه آمریکا بنا بر بازگرداندن غیرقانونی تحریم‌های ایران را در دادگاه لاهه تایید کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ایران در این دادگاه بین‌المللی که در هلند واقع شده است، شکایتی را علیه آمریکا به دلیل بازگرداندن تحریم‌های ایران ثبت کرده است.

همچنین در این بیانیه آمده بود: جمهوری اسلامی ایران شکایتی را علیه آمریکا در رابطه با نقض پیمان مودت، حقوق کنسولی میان دو کشور و روابط اقتصادی که در ۱۵ آگوست سال ۱۹۵۵ میان دو طرف امضاء و در ۱۶ ژوئن ۱۹۵۷ وارد فاز اجرایی شد، در دیوان بین‌المللی دادگستری به ثبت رسانده است.

طبق بیانیه دادگاه لاهه، شکایت ایران در رابطه با بازگرداندن همه‌جانبه تحریم‌های آمریکا و نیز اقدامات محدودکننده که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم شرکت‌ها یا افراد ایرانی را هدف قرار می‌دهد و پیشتر با امضای توافق هسته‌ای برداشته شده بود، است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید