Iranian Agriculture News Agency

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی:

تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به قوه قضائیه ارسال شد

امیر خجسته،‌رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از ارائه گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به قوه قضائیه خبرداد.

تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به قوه قضائیه ارسال شد

به گزارش سرویس سیاسی ایانا؛‌ خجسته در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در نشست خبری گفت: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به نتیجه رسیده و برای تعیین حکم به قوه قضائیه واگذار شده است.
به گفته او،‌ طبق قانون قوه قضائیه 3 ماه فرصت دارد پس از تحویل پرونده تحقیق و تفحص تعیین تکلیف کند به همین جهت با پیگیری مستمر در نظر داریم 16 هزار میلیارد تومان پولی که بر اساس یافتههای این تحقیق و تفحص حیف و میل شده، برگردانده شود.

او همچنین با اشاره به پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت:تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در دوره قبل آغاز شد که در این راستا پس از بررسی‌های مستمر 36 پرونده با دستور رییس مجلس تحویل قوه قضائیه شد.
خجسته تاکید کرد: در جریان بررسی پرونده بنیاد شهید 5 هزار میلیارد تومان سرمایه مشکوک‌الوصول در بانک دی احصاء شد که با پیگیری و مداومت این موضوع هم برای بررسی به قوه قضائیه ارسال شد.
او اضافه کرد: پرونده بنیاد شهید در شعبه ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته  و در آینده نزدیک تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، و بانک دی در قوه قضائیه تعیین تکلیف می‌شود.
عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ وابسته به بنیاد شهید مشکلات زیادی را در این زمینه ایجاد کرده‌اند که می‌توان به پروژه‌های سوهانک، الماس و آهاب اشاره کرد، دراین پروژه‌ها با تبانی و زد و بندها میلیاردها تومان جابه‌جا شده است.
خجسته یادآور شد: قوه قضائیه در آخرین پیگیری‌ها اعلام کرده است که در آینده نزدیک نتیجه تحقیق و تفحص و احکام پرونده بنیاد شهید را اعلام می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید