Iranian Agriculture News Agency

با موافقت نمایندگان تصویب شد:

اعمال خشونت‌آمیز مصداق اقدام تروریستی است

ماده یک لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و با اصلاحاتی به تصویب رسید.

اعمال خشونت‌آمیز مصداق اقدام تروریستی است

 در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی ماده یک لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و با اصلاحاتی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مجلس؛‌ نمایندگان با ۱۲۹ رای موافق، ۵۷ رای مخالف، ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در مجلس این ماده را به تصویب رساندند.

بر اساس این ماده، تهیه یا جمع آوری وجوه یا اموال به هر طریق چه دارای منشأ قانونی باشد یا نباشد و یا مصرف تمام یا بخشی از منابع مالی حاصله از قبیل قاچاق ارز، جلب کمک‌های مالی و پولی، اعانه، انتقال پول، خرید و فروش اوراق مالی و اعتباری، افتتاح مستقیم یا غیرمستقیم حساب یا تأمین اعتبار یا انجام هرگونه فعالیت اقتصادی اشخاص توسط خود یا دیگری برای انجام اعمال زیر یا جهت ارائه به افراد تروریست یا سازمان‌های تروریستی، تأمین مالی تروریسم است و جرم محسوب می شود. علاوه بر گروه‌های تروریستی و افراد تروریست، تشخیص تروریستی بودن اعمال مندرج در بندهای ذیل بر عهده شورای عالی امنیت ملی است.

 

 

نمایندگان همچنین با تصویب بند الف ماده یک این لایحه مقرر کردند؛‌ ارتکاب یا تهدید به ارتکاب هرگونه اقدام خشونت آمیز از قبیل قتل، سوء قصد، اقدام خشونت آمیز منجر به آسیب جسمانی شدید که دیه آن بیش از یک سوم دیه کامل باشد، توقیف غیرقانی و گروگان گیری اشخاص و یا اقدام خشونت آمیز آگاهانه علیه عموم مردم و شهروندان یا به مخاطره انداختن جان یا آزادی آنها به قصد تاثیرگذاری بر خط و مشی، تصمیمات و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران، سایر کشورها و یا سازمان‌های بین‌المللی  مصداق اقدام تروریستی محسوب شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید