Iranian Agriculture News Agency

سید احسن علوی در گفت‌وگو با ایانا

اعتصابات کامیونداران چه پیامدهایی دارد؟

اگر در رسیدگی به خواسته‌های به حق کامیونداران تعلل شود و حقوق آنها مشمول مرور زمان شود، اثرات مخربی براقتصاد و بخش حمل و نقل می‌گذارد .

اعتصابات کامیونداران چه پیامدهایی دارد؟

«اگر در رسیدگی به خواسته‌های به حق آنها تعلل شود و حقوق آنها مشمول مرور زمان شود، اثرات مخربی براقتصاد و بخش حمل و نقل می‌گذارد و پیامدهای آن می‌تواند بخش‌های دیگر را نیز درگیر کند.»

سید احسن علویرئیس سابق کمیسیون حمل و نقل مجلس  با بیان‌این مطلب به خبرنگار سیاسی ایانا می‌گوید: تا کنون چندین جلسه با وزرای راه‌وشهرسازی وتعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکلات کامیونداران برگزار شده است.دراین جلسات درباره مساله بیمه، حقوق و دسترسی آسان  کامیونداران به خرید لوازم یدکی صحبت شده و بخشی از این مشکلات حل و فصل شده است.

او  اضافه می‌کند:علاوه براین، دو تا سه جلسه نیز در کمیسیون اجتماعی برگزار شده و دراین جلسات نیز وعده‌هایی داده شده که کامیونداران نیز تا حدودی راضی هستند.

به گفته علوی، شاید به‌سرعت نتوان همه مشکلات صنف کامیونداران را حل کرد اما تقریبا بخش اعظم خواسته‌‌های آنها به خصوص دربخش‌هایی که خواسته به حق آنها است ، حل شده است البته نباید آنها با اعتصاب و تعطیلی کارشان را انجام دهند و مسئولان نیز باید به موقع به خواسته‌های آنها رسیدگی کنند.

علوی با اشاره به‌اینکه وزرا وعده رسیدگی به مشکلات این صنف را داده‌اند، تاکید می‌کند: با این قول وقرارها و انجام شدن خواسته‌های کامیونداران بعید به‌نظر می‌رسد مجددا دست به اعتصاب بزنند.

او دربخش دیگری از این گفت‌وگو به پیامدهای ناشی از اعتصابات کامیونداران اشاره می‌کند و می‌گوید: رانندگان این صنف، جزء قشر زحمتکش هستند و بعید است چیزی بخواهند که در دایره حقوقشان نباشد اما اگر در رسیدگی به خواسته‌های به حق آنها تعلل شود و حقوق آنها مشمول مرور زمان شود، اثرات مخربی براقتصاد و بخش حمل و نقل می‌گذارد و پیامدهای آن می‌تواند بخش‌های دیگر را نیز درگیر کند.

علوی با اشاره به‌اینکه حمل ونقل بخشی است که می‌تواند اثرگذاری مستقیمی دربخش‌های دیگرداشته باشد، اضافه می‌‌کند: مسئولانی که مطالبات این صنف را پیگیری می‌کنند ، سرعت لازم را به‌خرج دهند تا رانندگان این صنف هم بتوانند امرار معاش کنند و هم به حق و حقوق خود برسند.

او با بیان‌اینکه ما در کشور با تعدد کامیون روبرو هستیم، توضیح می‌دهد: در کشور ما کامیون‌‌ها بین 50 تا 70 هزار کیلومتر در سال ترد دارند در حالی‌‌که درکشورهای توسعه‌یافته تردد کامیون‌ها بین 180 هزار تا 200 هزار کیلومتر در سال است. به بیانی دیگر تردد کامیون در ایران 2 تا 3 برابر بیشتر از کشورهای در حال توسعه یافته است. این نشان می‌دهد که ما در کشور با تعدد کامیون روبرو هستیم و بار هم به آن میزان که باید نداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید