Iranian Agriculture News Agency

سفر آقای ولایتی با تصمیم دستگاه دیپلماسی بود

سفر آقای ولایتی در چارچوب تصمیم دستگاه دیپلماسی و دولت به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

سفر آقای ولایتی با تصمیم دستگاه دیپلماسی بود

به گزارش گروه سیاسی ایانا، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر ولایتی به مسکو و موازی‌کاری در دستگاه دیپلماسی ابراز داشت: در وزارت امور خارجه به عنوان نهاد حاکمیتی، شاید کمترین میزان موازی‌کاری را داشته باشم. سیاست خارجی یک مقوله حاکمیتی است که با توجه به منافع و مصالح ملی است و با توجه به آثار این آمد و شدها، در سطوح مختلف انجام می‌شود. ابتکار عمل در اختیار وزارت امور خارجه است.

قاسمی افزود: بعد از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام، ایران تشخیص داد و مصلحت را در این دید، در یک تعامل سازنده، پیام و مواضع جمهوری اسلامی را به دیگران برساند. بخش زیادی از این انتقال پیام توسط سفرای جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و قرار شد برای برخی از کشورها به دلایل مشخص، فرستادگان ویژه‌ای از جانب رئیس‌جمهور این کار را انجام دهند و آثار مخرب خروج آمریکا را تشریح کنند.

وی با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف به خصوص در دوران دفاع مقدس و در نیمه اول دهه ۸۰ ما تعداد زیادی از این فرستادگان ویژه داشته‌ایم، عنوان کرد: بخش از این هیات‌ها سفرهایشان را انجام دادند و بخشی نیز در حال تدارک است. تعدادی از این سفرها توسط کمال خرازی به کشورهای اروپایی صورت گرفت. خانم جنیدی به هلند، وزیر نیرو به ارمنستان و گرجستان، خانم ابتکار به مالزی و اندونزی، آقای واعظی به ترکیه رفتند. آقای ولایتی هم اخیرا به مسکو سفر کردند. سفر آقای ولایتی در چارچوب تصمیم دستگاه دیپلماسی و دولت به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: البته آقای ولایتی پیامی هم از جانب مقام معظم رهبری برای رئیس‌جمهور روسیه داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید