Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایانا:

استیضاح در این شرایط به صلاح نیست

سوء مدیریت بیشتر از تحریم‌ها به کشور ضربه می‌زند

نماینده فلاورجان معتقد است اگر سه قوه کارشان را درست انجام می‌دادند، وضعیت کشور این‌گونه نبود.

 استیضاح در این شرایط به صلاح نیست

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایانا در خصوص وضعیت نابسامان اقتصادی دولت گفت: «وقتی صحبت از دولت می‌شود، منظور فقط هیئت دولت نیست. گاهی وزیر دستور می‌دهد و زیرمجموعه اجرا نمی‌کنند.»

از دیدگاه موسوی لارگانی 80 درصد مشکلات کشور داخلی و 20 درصد آن مربوط به خارج از ایران است که این میزان از مشکلات نیز به دلیل سوء مدیریت و ناتوانی بعضی از مدیران است.

او معتقد است افراد با توجه به شایستگی‌ها در پست و مقام خود قرار نگرفته‌اند و بیشتر رابطه‌ها است که آن‌ها را در پست و مقامی قرار داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: «گاهی یک اشتباه موجب خسارت بالایی می‌شود.»

لارگانی تصریح کرد: «تدین فقط برای انجام کاری کافی نیست، افراد باید علاوه بر تدین، تخصص و تجربه نیز داشته باشند.»

نماینده فلاورجان تصمیمات غلط را باعث ضربه به کشور دانست و گفت: «گاهی تصمیمات غلط غیرقابل‌جبرانی گرفته می‌شود که به کشور ضربه‌های سنگینی وارد می‌کند.»

او تأکید کرد: «سوء مدیریت بیشتر از تحریم‌ها به کشور ضربه می‌زند. ما با داشته‌های خودمان اگر درست برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم، می‌توانیم بر تحریم‌ها نیز فائق آییم.»

عضو کمیسیون اقتصادی با انتقاد از مجلس نیز گفت: «مجلس در بعد نظارتی ضعیف عمل می‌کند.»

او با اشاره به وظایف مجلس خاطرنشان کرد: «مجلس وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر آن را دارد اما در بعد نظارت خوب عمل نمی‌کند.»

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: «‌اگر دولت، مجلس و قوه قضاییه هرکدام وظایف خود را به‌درستی انجام دهند، مشکلات حل می‌شود.»

او معتقد است اگر سه قوه کارشان را درست انجام می‌دادند، وضعیت کشور این‌گونه نبود.

نماینده فلاورجان بابیان اینکه رودربایستی و جانب‌داری، پدر کشور را درآورده است گفت: «در ایران نمی‌توان با یک مفسد اقتصادی برخورد کرد. نه قانون جامع و بازدارنده‌ای است که بتوان به آن تکیه کرد، نه برخورد قاطعانه‌ای با مفسد در ایران می‌شود تا دیگر درس عبرتی برای دیگر مفسدان شود.»

عضو کمیسیون اقتصادی ضعف در قانون و نظارت را عامل فساد در کشور دانست و گفت: «‌تا این ضعف در قانون و نظارت وجود داشته باشد، فساد نیز وجود خواهد داشت.»

موسوی لارگانی با اشاره به عدم پیگیری حقوق نجومی گفت: «وقتی موضوعی در کشور پیش می‌آید اما برخورد قاطعی با آن نمی‌شود، ظلم به کشور و نظام است. در خصوص حقوق های نجومی هیچ اقدام قاطع وجامعی انجام نشد و برای اینکه مردم سکوت کنند چندنفری را برکنار کردند و کمتر از دو ماه پست و مقام دیگری به آن‌ها داده شد.»

مجلس نباید در استیضاح وزرا در این موقعیت دخالت کند

عضو کمیسیون اقتصادی همچنین در خصوص فشار مجلس بر روی تغییر کابنیه دولت گفت: «‌از دیدگاه من در این شرایط مجلس نباید در استیضاح وزرا دخالت کند.»

او بابیان اینکه روحانی اگر موفقیت دولتش را خواهان باشد باید کابینه اش را ترمیم کند گفت: «باید از نخبگان در این شرایط برای بهبود شرایط اقتصادی کشور استفاده شود.»

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: «مجلس دهم تنها مجلس در طول تاریخ ایران بوده است که با دولت تا این اندازه همکاری کرده است و مواردی همچون استقراض و متمم بودجه را که در دوره احمدی‌نژاد تصویب نکرد را در دوره روحانی به تصویب رساند.»

نماینده فلاورجان گفت: «اما در مقابل دولت هرروز از روز قبل ناتوان‌تر و ضعیف‌تر خودش را نشان داده است.»

او بابیان اینکه دولت نباید دنبال سیاسی بازی باشد و باید افراد کارآمد را روی کار بیاورد گفت: «قطعاً راهکار برای مقابله با تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و آمریکا است.»

عضو کمیسیون اقتصادی در پایان گفت: «‌ از دولت آقای هاشمی رفسنجانی تاکنون دولت‌ها می‌گویند نمی‌گذارند ما کارکنیم اما شفاف نمی‌گویند چه کسانی نمی‌گذارند کار کنند. باید موضوع شفاف شود تا بتوان مشکلات کشور را حل‌وفصل کرد.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید