Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با ایانا:

کشور از مدیریت دوگانه آسیب می‌بیند

ابراهیمی: در شرایط تحریم باید اولویت، تأمین غذا و رفع نگرانی مردم باشد

نماینده شازند معتقد است ابتدا باید قانون تمرکز وظایف به‌صورت کامل اجرا شود تا بدانیم مسئولیت را از چه کسی بخواهیم.

کشور از مدیریت دوگانه آسیب می‌بیند

علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا در خصوص فشارهای اخیر مجلس بر وزیر کشاورزی گفت: «فشار نه‌تنها روی آقای حجتی بلکه روی وزرای اقتصادی در شرایط ملتهب کشور امری عادی و مسلم است.»

او بابیان اینکه این وزرا باید در حوزه مدیریتی خودشان دقت بیشتری را داشته باشند گفت: «نمایندگان و مردم از وزرا توقع دارند در شرایط فشار و تحریم دقت، مراقبت و مدیریت بیشتری کنند.»

این عضو کمیسیون کشاورزی وحدت را رمز پیروزی دانست و گفت: «‌وزرا باید تلاش کنند تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود.»

ابراهیمی معتقد است ابتدا باید قانون تمرکز وظایف به‌صورت کامل اجرا شود تا بدانیم مسئولیت را از چه کسی بخواهیم. هنوز هم که هنوز است کشور ما از مدیریت دوگانه آسیب می‌بیند.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به قیمت نهاده‌های دامی گفت: «بحث نهاده‌های دامی موضوع بااهمیتی است و نباید دچار آشفتگی و افزایش قیمت به این شکل باشیم. چراکه این موضوع روی قیمت تمام‌شده محصولات اثرگذار است.»

ابراهیمی خاطرنشان کرد: «روی‌هم‌رفته در شرایط تحریم و فشار کشور باید اولین اولویتش تأمین قوت غذا باشد. باید ذخایر استراتژیک چک شوند و به‌هیچ‌عنوان اجازه ندهیم مردم نگران تأمین غذا باشند.»

نمایند شازند معتقد است اگر مردم نگران تأمین غذا شوند، بعداً با مشکلات جدی‌تری روبه‌رو خواهیم بود.

او همچنین در خصوص آب مصرفی کشاورزی تأکید کرد: بخش کشاورزی باید دقت بیشتری در مصرف آب کند. گرچه تمام مسئولیت متوجه آقای حجتی نیست و مدیریت آب تحت اختیارات وزارت نیرو است اما ازآنجایی‌که وزارت جهاد کشاورزی مصرف‌کننده است، باید بین این دو وزارتخانه هماهنگی به وجود آید.

عضو کمیسیون کشاورزی دلیل فشار روی وزیر را استفاده بهینه از منابع آبی موجود دانست و گفت: «آب ماده باارزشی است و احیاء مجدد آن امکان‌پذیر نیست.»

ابراهیمی در خصوص تنظیم بازار نیز خاطرنشان کرد: «‌ در حوزه تنظیم بازار نیز اختیار دست حوزه کشاورزی نیست و ستاد تنظیم بازار آن‌طور که بایدوشاید صلاح تولیدکنندگان را در نظر نمی‌گیرد و بیشتر محوریت روی کار مصرف‌کنندگان است.»

او در این خصوص گفت: «درنهایت چنانچه تولیدکنندگان ضرر کنند، محصول تولید نمی‌شود و درواقع مصرف‌کننده است که تحت‌فشار قرار می‌گیرد.»

نماینده شازند تأکید کرد: «اگر ما توجه جدی نکنیم، یعنی ما از حقوق مصرف‌کننده دفاع نکرده‌ایم. حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده باید در کنار هم دیده شود.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید