Iranian Agriculture News Agency

خداحافظی با دلار در معاملات اروپا و ایران

تجارت بدون دلار

ایانا_ گروه سیاسی|| معضل دلار در اقتصاد ایران، بیشتر از یک معضل اقتصادی است. معضلی که گویا حل تبعات آن به تصمیمات بین‌المللی نیاز دارد. مطابق اخبار منتشر شده گویا تصمیماتی در سطح بین‌المللی گرفته شده که تا حدی مشکل دلار و محدودیت‌های استفاده از آن در مبادلات بی‌المللی، حل شده است. آن طور که لاورف وزیر خارجه روسیه گفته، فرانسه، انگلیس و آلمان با حفظ تجارت با ایران بدون نیاز به دلار موافقت کرده‌اند.

 تجارت بدون دلار

به گزارش ایانا از جامعه خبر، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که سه کشور اروپایی امضاکننده برجام یعنی فرانسه، انگلیس و آلمان با حفظ تجارت با ایران بدون نیاز به دلار موافقت کرده‌اند.

بر اساس گفته‌های لاوروف، این توافق شامل شرکت های کوچک و متوسط شده و کشورهای اروپایی در حال ایجاد مکانیزم هایی برای حمایت از شرکت های خود در معامله با ایران از تحریم های آمریکاهستند.

لاوروف در ادامه گفت: همه با این موضوع موافق هستند که تحریم های آمریکا یک سیاستغیرقانونی و غیر قابل پذیرش است. اما مطمئنا آن را به سختی می توان تغییر داد و به موجب آن (تحریم ها) به قدر کافی مشکل در فضای تجارت، اقتصاد و سیاست وجود دارد.

وزیران خارجه کشورهای امضا کننده برجام بدون آمریکا روز جمعه گذشته در وین با وزیر خارجه ایراندیدار و در مورد راه های حفظ برجام در صورت حفظ منافع ایران رایزنی کردند.

پیشتر عنوان شده بود که اتحادیه اروپا در این خصوص بسته ای را به ایران ارائه می کند اما در پایان نشست روز جمعه بیانیه ای ۱۰ بندی در خصوص آن منتشر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید