Iranian Agriculture News Agency

رئیس کنفدراسیون سوئیس مطرح کرد

همه طرف ها باید به برجام پایبند بمانند

آلن برسه:سوئیس برجام را پیروزی بزرگ دیپلماسی دانسته و می‌داند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که به اجرای مفاد آن ادامه دهند.

همه طرف ها باید به برجام پایبند  بمانند

«سوئیس به همکاری و تعامل با ایران ادامه می‌دهد.» این بخشی از اظهارات آلن برسه،‌ رئیس کنفدراسیون سوئیس در همایش فعالان اقتصادی ایران و سوئیس برای تداوم برجام است.

به گزارش گروه سیاسی ایانا و به نقل از خبرگزاری‌ها،‌ آلن برسه برگزاری این اجلاس را نشان دهنده پیوند عمیق فعالان اقتصادی دو کشور توصیف کرد و گفت: سوئیس به همکاری و تعامل با ایران ادامه خواهد داد.

رئیس کنفدراسیون سوئیس با اشاره به اینکه پس از اجرای برجام نقشه راه روابط دو کشور تصویب شد و در ضمن برگزاری جلسات مشورتی منظم، چارچوب حقوقی با ثباتی برای توسعه روابط بین دو کشور تدوین شد، افزود: سوئیس برجام را پیروزی بزرگ دیپلماسی دانسته و می‌داند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که به اجرای مفاد آن ادامه دهند.

آلن برسه ادامه داد: کمیسیون مشترک تجاری ایران و سوئیس نقش مهمی در مواجهه با چالش‌های پیش روی روابط خواهد داشت و دو کشور تلاش خواهند کرد تعاملات اقتصادی و تجاری همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس کنفدراسیون سوئیس اظهار داشت: در مذاکرات امروز روسا و مقامات دو کشور توافقنامه‌هایی در زمینه همکاری‌های علمی، پژوهشی مراقبت‌های بهداشتی و حمل و نقل جاده‌ای بین دو کشور امضاء خواهد شد که برای سوئیس و ایران بسیار مهم خواهند بود.

این در حالی است که روسای اتاق‌های بازرگانی دو کشور نیز در سخنانی با اشاره به سابقه 40 ساله روابط اتاق‌های بازرگانی دو کشور تأکید کردند که همه تلاش خود را برای تداوم و گسترش همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی دو جانبه بکار خواهند گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید