Iranian Agriculture News Agency

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل

اسراییل ابر و برف ما را می ‌دزدد

​سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست؛ مراکز علمی که در کشور وجود دارد مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده‌اند که نتیجه مطالعات این موضوع را تأیید می‌کند.تیم‌های مشترکی از اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابردزدی و برف دزدی نیز مواجه هستیم.

اسراییل ابر و برف ما را می ‌دزدد

به گزارش گروه سیاسی ایانا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل که در کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی سخن میگفت در بخشی  از صحبت‌های خود به تهدیدات حوزه زیستی و بیوتروریسم و ارتش‌های بیولوژیک نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سه سال پیش زیتون‌های رودبار دچار حمله زیستی شد و بخش زیادی از محصول از دست رفت؛ اینکه منشأ این حمله انسانی بود یا خیر مشخص نشد. آسیب به مرغداری‌ها به خصوص در استان البرز که مرکز تولید بخش زیادی از تخم مرغ کشور است از همین جنس است.در چهار سال گذشته دو بار این اتفاق رخ داد. ریشه و منشأ این اتفاقات پیدا نشده اما همواره وجود دارد.

وی در ادامه گفت: واکسن نیز اهمیت زیادی دارد؛ نگاه ما به واکسن همچون نگاه وزارت دفاع است؛ باید واکسن‌سازی رازی را به حدی ارتقا دهیم که هم سطوح حاکمیتی حفظ شود و هم از تصدی‌گری دست برداریم تا بخش خصوصی هم بتواند در حد قابل قبولی واکسن تولید کند و ذخایر مناسبی داشته باشیم.

جلالی در ادامه به معضلات تغییر اقلیم در ایران نیز اشاره و اعلام کرد: تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست. تیم‌های مشترکی از اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابردزدی و برف دزدی نیز مواجه هستیم.

جلالی افزود: در این مطالعه طی چهارسال گذشته ارتفاعات افغانستان تا مدیترانه مورد بررسی قرار گرفته است؛ نتیجه اینکه همه ارتفاعات بالای دو هزار و 200 متر در این محدوده پر از برف ولی ارتفاعات ما خشک بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید