Iranian Agriculture News Agency

برای حل موضوع FATF

روحانی به آیت الله جنتی نامه نوشت

عضو کمیسیون امنیت ملی از ارسال نامه رئیس جمهور به شورای نگهبان برای تصویب و تأئید هرچه سریعتر لوایح 4 گانه مرتبط با FATF خبر داد.

روحانی به آیت الله جنتی نامه نوشت

ایانا، گروه سیاسی: باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارسال نامه حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور به شورای نگهبان برای تصویب و تأئید هرچه سریعتر لوایح 4 گانه مرتبط با FATF خبر داد.

وی ادامه داد: روحانی رئیس جمهور و به عنوان رئیس شورای هماهنگی اقتصاد در تاریخ دوم تیرماه سال 97 بعد از به تعویق افتادن دو ماهه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و همچنین دیدار با مقام معظم رهبری نامه‌ای را خطاب به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان نوشته است و در او خواسته که هرچه سریعتر سه لایحه در شورای نگهبان را سریعتر و بدون ایراد گرفتن رسیدگی کرده و همچنین کمک کند تا لایحه چهارم هم در مجلس تصویب شود تا مشکلات اقتصادی کشور هرچه زودتر حل شود.

کریمی‌قدوسی تأکید کرد: البته لایحه پالرمو پیش از این از لحاظ ترجمه مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود که به مجلس بازگشت و اکنون هنوز ماده 1 آن که مربوط به تعریف تروریسم است در خانه ملت تصویب نشده است.

متن نامه رئیس جمهور به دبیر شورای نگهبان به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

از حسن روحانی رئیس جمهور به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان

احتراما بند 8 مصوبات دومین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی که به تائید مقام معظم رهبری رسیده است، جهت اجرا، ابلاغ می‌گردد.

بند 8 می‌گوید؛ برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه و بهانه‌جویی‌های آمریکا و دیگر دشمنان ایران و حفظ روابط تجاری و بانکی با دیگر کشورها تصویب لوایح 4 گانه مبارزه با پولشویی ضروری است.

از مقام معظم رهبری درخواست می‌شود که در صورت صلاحدید ترتیبی اتخاذ گردد که شورای نگهبان عدم مغایرت سه لایحه مصوب مجلس را به فوریت اعلام کند.

در مورد لایحه چهارم (لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم) که تصویب آن در مجلس به مدت 2 ماه به تعویق افتاده است، همکاری لازم برای ایجاد فضای مثبت و رفع شبهات غیرواقعی صورت پذیرد.

متذکر می‌گردد: تصویب لوایح چهارگانه به معنای پذیرش FATF نیست.

حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای هماهنگی اقتصاد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید