Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی:

دیگر نیازی به سلطان شکر نداریم

در سال ۹۶ دو میلیون تن شکر تولید شده است؛ کسری تنها صد هزار تن

ایانا_ گروه سیاسی|| محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، امروز به مجلس شورای اسلامی رفت تا در تعامل با نمایندگان به سوالات آنها نیز پاسخ دهد.

دیگر نیازی به سلطان  شکر نداریم

او در این جلسه با ارائه توضیحاتی در پاسخ به سوال جواد کریمی قدوسی درباره خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی گفت: در سال ۹۶ دو میلیون تن شکر تولید شده است البته حدود صد هزار تن شکر کسری وجود دارد اما در هر صورت فکر نمی‌کنم نیاز به واردات باشد.

حجتی افزود: وضعیت تولیدات کشور به نحوی است که دیگر نیازی به سلطان شکر نیست. وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال ۹۶ دو میلیون تن شکر تولید شده است این در حالی است که در سال ۹۲ یک میلیون و صد هزار تن شکر تولید شد. البته حدود صد هزار تن شکر کسری وجود دارد اما در هر صورت فکر نمی‌کنم نیاز به واردات باشد.

باید ذرت وارد کنیم

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تولید ذرت به مصرف آب قابل توجهی نیاز دارد هر چند که ذرت علوفه‌ای تولید می‌شود اما ذرت دانه‌ای به صورت کشت متراکم است و عرضه متنوعی دارد. در سال ۹۷ شرکت پشتیبانی امور دام خریدهای لازم را انجام داده هر چند که معتقد به حضور شرکت دولتی نیستیم.

حجتی در ادامه خطاب به جواد کریمی قدوسی نماینده  مشهد افزود: یک میلیون تن ذرت و یک میلیون تن سویا توسط شرکت پشتیبانی امور دام سفارش داده شده است که به طور طبیعی سهم شرکت مورد نظر آقای کریمی قدوسی را محدود می‌کند اما باید توجه کرد که واقعیاتی نیز در این زمینه وجود دارد. حمایت، پشتیبانی، تربیت و آموزش تولیدکنندگان عمده به صورت مستقیم و تولیدکنندگان خرد از طریق اتحادیه تعاونی انجام می‌شود اما در هر صورت در اروپا نیز وضعیت به همین شکل است و اگر راهکار مطلوب‌تری وجود دارد ارائه شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید