Iranian Agriculture News Agency

محمود واعظی:

تغییرات در کابینه قطعی شد

امروز روحانی با مردم حرف می‌زند

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری: این دولت با هدف پویایی، تغییر در کابینه خواهد داشت اما اختیار آن در دست رئیس‌جمهور است و نمی‌دانم چه زمانی رخ دهد.

 تغییرات در کابینه قطعی شد

سیدمحمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: آقای رئیس جمهور از وزرا خواستند که با مردم صحبت کنند، امروز بعد از ظهر هم در جلسه‌ای با مسئولان دولت در سالن اجلاس سران با مردم صحبت می‌کنند.

او با بیان‌اینکه هفته آینده بعد از بازگشت رئیس‌جمهور از اتریش و سوییس هم برنامه دیگری برای صحبت آقای روحانی با مردم می‌گذاریم، اضافه کرده است؛ در این دولت با هدف پویایی، تغییراتیدر کابینه خواهیم داشت اما اختیار آن در دست رئیس‌جمهور است و نمی‌دانم چه زمانی رخ دهد.

واعظی رفتن برخی چهره‌ها از جمله عباس آخوندی وزیر راه شهر سازی از کابینه را رد کرد و گفت؛‌ این اسامی را تائید نمی‌کنم در این زمینه همواره رئیس جمهور تصمیم گرفته‌اند این بار هم ایشان تصمیم خواهند گرفت.

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید براینکه صراحتا نظر دولت این است که به هیچ وجه ما اعلامی برای عضویت در FATFنداریم و دنبال آن هم نیستیم، درباره ارسال نامه‌ای از سوی رئیس جمهور به سه کشور اروپایی نیز توضیح داد: زمانی که برای دادن بسته از طرف اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی تعیین کرده بودیم در حال سپری شدن است و از سوی دیگر جلسه‌ای هم گروه هفت داشتند و بر این اساس فکر کردیم که با دوستان وزارت خارجه دیدگاه‌های خود را نسبت به برجام و مطالباتی که داریم در نامه‌ای به رئیس جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس بنویسیم و این نامه نوشته شد .

او با اشاره به‌اینکه این نامه در چهارچوب سیاست ‌های نظام این نامه نوشته و تحویل داده شده تا ما بتوانیم در صورتی که مذاکرات‌مان با اروپا به نتیجه برسد به نحو احسن استفاده کنیم،‌گفت؛‌ ما به دنبال پاسخ طرف مقابل به این نامه نبودیم بلکه خواسته‌ها و مطالبات‌مان را مطرح کردیم و به طور روشن آن را در نامه قید کردیم.

واعظی درباره موضع دولت برای عضویت در FATF نیز گفت؛‌ به هیچ وجه اکنون مبنای ما بر عضویت در FATF نیست.یک اشتباهی که رخ می‌دهد این است که در دولت دهم لوایحی به مجلس داده‌اند این لوایح پیش رفته و اکنون نوبت تصویب لوایح است و این لوایح با FATFمتفاوت است پس صراحتا نظر دولت این است که به هیچ وجه ما اعلامی برای عضویت در FATFنداریم و دنبال آن هم نیستیم.این درحالی است که طبق روال هر هفته دیروز نیز  رییس جمهور با رهبر انقلاب دیدار و در مورد FATFهم صحبت شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌‌هایش درباره مصوبات امروز هیات دولت گفت: در این جلسه بخش قابل توجهی از وقت ما صرف بررسی شرایط روز کشور شد؛ بالاخره برخی مسائل از قبیل مسائل واقعی، شایعات، مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌شود و هم القائاتی که رسانه‌های بیگانه انجام می‌دهند همه باهم تلفیق شده و در این زمینه صحبت‌هایی در جلسه انجام شد و رئیس جمهور گفتند که وزرا و اعضای دولت با مردم بیشتر صحبت کنند و عملکرد خود را به مردم گزارش دهند.

واعظی شایعات موجود مبنی بر حساب بانکی مسئولان در خارج از کشور را رد کرد و گفت؛‌ حتی برخی که اسامی‌شان هم اعلام شده  گفتند که اگر چنین حساب‌هایی وجود دارد هرکس که آن را پیدا کرد مال خودش است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید