Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با ایانا:

کره شمالی امتیاز زیادی گرفت

آمریکا دنبال حضور در شبه جزیره کره است

نوبندگانی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: آمریکا زمانی پای میز مذاکره با کره شمالی رفت که این کشور بمب اتم ساخت.

کره شمالی امتیاز زیادی گرفت

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا در خصوص مذاکرات کره شمالی و آمریکا و تفاوت آن با توافق برجام گفت:« کره شمالی امتیاز زیادی گرفت.»

او با اشاره به اینکه این کشور به دنبال مذاکره بدون پیش‌شرط با آمریکا بود گفت: « ابتدا آمریکا این شرط را قبول نمی‌کرد، ولی در حال حاضر است. »

جمالی نوبندگانی بابیان اینکه گرچه از نظر بنده این ضعف آمریکا است گفت: «‌ کره شمالی زمانی مذاکره می‌کند که بمب اتم ساخته است.»

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کره شمالی را ازنظر اقتصادی ضعیف می‌داند اما ازنظر نظامی کشور قدرتمندی است.

او با اشاره به مذاکره بین دو کشور گفت: «هنوز توافقی صورت نگرفته است و این‌ یک تفاهم‌نامه اولیه بوده است و حالا باید منتظر ماند و دید کار به کجا می‌رسد.»

نماینده فسا قضاوت در مورد این دو کشور را زود دانست و خاطرنشان کرد: «آمریکا تحریم‌های خود را علیه این کشور تمدید کرد و کره نیز خلع سلاح نشده است. درنتیجه قضاوت در خصوص این مذاکرات زود است.»

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه بدون شک مذاکرات با کره شمالی بدون موافقت چین و روسیه نبوده است، گفت: «چینی‌ها کاملاً در کره شمالی نفوذ دارند چراکه همسایه شمالی این کشور هستند.»

عضو هیئت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: «آمریکایی‌ها به دنبال حضور در شبه‌جزیره کره و دریای چین هستند تا بتوانند چین را کنترل کنند.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید