Iranian Agriculture News Agency

افشاگری‌های جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، رقم زد

جنجال ویلای فوق سری

سرلشکر فیروز‌آبادی درباره ویلای لواسان توضیح داد

طبق نامه سرلشکر فیروز آبادی این خانه باید به عنوان مقر فوق سری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مورد استفاده می‌گرفت.

جنجال ویلای فوق سری

ایانا_ گروه سیاسی| درست یک روز پس از آنکه ماجرای ویلای لواسان رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح از سوی جنبش عدالتخواه دانشجویی رسانه‌ای شد؛ مقام‌های مسئول توضیحی درباره این موضوع دادند.

درباره این موضوع، حسن فیروزآبادی،‌ رئیس سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح و مشاور فرمانده کل قوا تاکید کرد که از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی یا قضایی برای تخلیه دریافت نکردم.

از سوی دیگر سردارحسین رحیمی،‌ رئیس پلیس تهران بزرگ نیز اعلام کرد که در مورد این ویلا هیچ دستوری از سوی مقام قضایی به پلیس ارجاع نشده است.

اما اظهارات این دو مقام در حالی است که محمدجواد معتمدی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی، براساس نقل قول‌ها گفته بود که‌ بررسی‌های ستاد پیگیری‌های ستاد اجرایی حاکی از آن است که سال ۹۲ هم  در مورد تخلیه این ویلا دستوراتی صادر شده بود. با این حال، علی‌رغم انتشار موضوع ویلای لواسان در فضای مجازی و مواضع جنبش عدالتخواه دانشجویی در این زمینه، هنوز از سوی مراجع رسمی قضایی واکنشی صورت نگرفته است.اما ماجرای ویلای لوسان که این روزها خبرساز شده چیست و داستان آن از کجا شروع شد؟

داستان از کجا شروع شد؟

جنبش عدالتخواه دانشجویی آذره ماه پارسال درباره ویلای مصادره‌ای لواسان نامه‌ای به ستاد اجرایی که متصدی اموال مصادره‌ای است، نوشت.

دراین نامه که به دادستان تهران ارسال و گزارش آن دیروز در فضای مجازی منتشر شده است، به ماجرای یکی از ویلاهای مصادره‌ای مسئولان رژیم سابق در لواسان به مساحت 10 هزار متر مربع اشاره شده است.

محمدجواد معتمدی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی درباه جزئیات این نامه به«ایسنا» گفته بود؛‌ آذر ماه سال گذشته نامه‌ای به ستاد اجرایی که متصدی امر اموال مصادره‌ای است، نوشتیم و در این نامه نسبت به ویلای مصادره‌ای لواسان توضیحاتی دادیم. بعد از پیگیری‌های ستاد اجرایی و جلساتی که داشتیم، متوجه شدیم که سال ۹۲ هم  در مورد تخلیه این ویلا دستوراتی صادر شده بود، که البته این موضوع نقل و قول است. بعد از این نامه، برای بار دوم ستاد اجرایی پیگیر این موضوع می‌شود و اواخر آذر سال گذشته اواخر سال گذشته نامه پاراف می‌شود که این ملک تخلیه شود. در همان زمان،‌ سردار فیروزآبادی مهلتی برای تخلیه ملک خواستند و این مهلت تا اردیبهشت ماه امسال بود اما از آن‌جایی که ملک تخلیه نشد، نامه‌ای را به دادستان تهران به عنوان مدعی‌العموم نوشتیم تا این ملک را پس بگیرند.

 این ملک که بنا به گفته‌های معتمدی، در لواسان تهران واقع شده است؛ از سال ۷۲ ، حدود ۲۵ سال دست آقای فیروزآبادی است و در آن زندگی می‌کند.

دراین نامه همچنین از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خواسته شده بود درباره اینکه این ویلا با چه مجوز و استنادی در اختیارسردار فیروزآبادی قرار گرفته و  با توجه به هشدارهای تشکل‌های دانشجویی در یک سال گذشته چرا اقدام اجرایی توسط ستاد انجام نشده است، پاسخ شفاف و مستدلی ارائه شود.  

جنبش عدالتخواه دانشجویی دراین نامه همچنین به این ستاد تاکید کرده بود؛‌ در صورتی‌که ظرف یک‌ماه آینده اقدامات اجرایی برای بازپس‌گیری ویلای مورد نظر انجام نشود،جنبش عدالتخواه دانشجویی با توجه رسالت ذاتی خود موظف به پیگیری قضایی و رسانه‌ای در این خصوص است.

این جنبش همچنین در نامه دیگری خطاب به جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران درباره ویلای مصادره‌ای سرلشگر فیروزآبادی رییس سابق ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی ارائه کرده و گفته بود؛ از نحوه در اختیارگیری ویلای مزبور توسط وی و سوالات فراوان پیرامون آن که بگذریم، این ویلا در حال حاضر در مالکیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بوده و طبق اطلاع ما تاکنون دو بار نیز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دستور تخلیه ویلای فوق را داده‌اند و اقدامات حقوقی و حکم تخلیه نیز توسط ستاد اجرایی از محاکم قضایی اخذ شده اما متاسفانه نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی تاکنون اقدام به اجرای این حکم و تخلیه ملک مذکور نکرده است.بنابراین انتظار است در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به پرونده فوق و الزام شخص مذکور به تخلیه ویلای لواسان، دستورات لازم صادر شود.

توضیح سرلشکر فیروز‌ آبادی درباره ویلای لواسان

بعد از این نامه‌نگاری‌ها از سوی این جنبش عدالتخواه، بالاخره سرلشکر فیروزآبادی با صدور اطلاعیه‌ای پیرامون مسائل پیش آمده درباره ویلای لواسان توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش انتخاب؛ او دراین اطلاعیه با بیا‌ن‌اینکه از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی و یا قضایی برای تخلیه دریافت نکردم، توضیح داده است؛ سند تحویل محلی در لواسان ابتدای جاده کُند به دستور مقام معظم رهبری به اینجانب تحویل شده است.

57696544

57696545

 

محل فوق سری

طبق نامه آقای فیروز آبادی این خانه باید به عنوان مقر فوق سری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مورد استفاده می‌گرفت.

او با تاکید براینکه محل تحویلی یک ساختمان مخروبه با حدود ۴ اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود ۷۰ تا ۱۰۰ سال پیش است،‌ می‌گوید؛ این محل ۲۲ سال به عنوان دفتر فوق سری رئیس ستادکل بود.

سردار حسین رحیمی، ‌رئیس پلیس تهران بزرگ نیز که در حاشیه اجرای طرح رعد که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس پیشگیری برگزار شد، درباره افشای این ویلا گفته است که در مورد این ویلا هیچ دستور قضایی از سوی مقام قضایی به پلیس ارجاع نشده است.

این درحالی است که جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار تخلیه این ویلا توسط سرلشکر فیروز آبادی شده بود که به گفته مسئولان این تشکل، رهبر انقلاب نیز دستور تخلیه این مکان را داده بودند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید