Iranian Agriculture News Agency

بررسی طرح جلوگیری از گسترش رابطه با ایران در پارلمان کانادا

آیا رابطه ایران و کانادا دوباره به بن بست می‌خورد

بر اساس اخباری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است یک نماینده محافظه‌کار مجلس عوام کانادا طرحی تهیه کرده که خواستار جلوگیری از اقدامات دولت این کشور برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران است.

آیا رابطه ایران و کانادا دوباره به بن بست می‌خورد

بر اساس اخباری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است یک نماینده محافظه‌کار مجلس عوام کانادا طرحی تهیه کرده که خواستار جلوگیری از اقدامات دولت این کشور برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایانا بر اساس این خبر که در توتیتر منتشر شده، این مساله امروز در مجلس کانادا به بحث گذاشته می‌شود.

مجلس عوام پارلمان کانادا قرار است امروز، سه‌شنبه به طرحی رأی بدهد که ضمن متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و نقش‌آفرینی در «تحریک به خشونت» در مرز غزه، خواستار قطع هر گونه مذاکره از سوی دولت برای احیای روبط دیپلماتیک با ایران است.

این طرح توسط «گارنت جینیوس»، نماینده محافظه‌کار تهیه شده همچنین خواستار آزادی اتباع کانادایی شده که مطابق ادعاها در زندان‌های ایران بازداشت شده‌اند.

این طرح جینیوس مخالفانی نیز دارد با این حال مشخص نیست تصویب خواهد شد یا خیر.

دولت «استفان هارپر»، نخست‌وزیر پیشین کانادا سپتامبر سال 2012 به بهانه «تهدید ایران برای اسرائیل» روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد. با این حال «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر جوان و فعلی کانادا پس از روی کار آمدن در نوامبر 2015 خواستار از سرگیری روابط دیپلماتیک با تهران شده بود با این حال این روابط هنوز از سر گرفته نشده و سفارتخانه کانادا در ایران فعالیتی ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید