Iranian Agriculture News Agency

روحانی در بیست‌ونهمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران

توطئه امروز دشمنان ایجاد ناامیدی است

۸۰۰ هزار شغل خالص سال ۹۶ ایجاد شد

ایانا-سیاست و دیپلماسی: از ابتدای دولت یازدهم همیشه بیش از تورم حقوق را افزایش دادیم البته به این معنا نیست که همه مشکلات حل شده است، بلکه ما یک قدم برداشتیم.

توطئه امروز دشمنان ایجاد ناامیدی است

حسن روحانی گفت: عده‌ای آینده تاریخ را تاریک می‌بینند. این تفکر که فردا روز بسیار بدی است، سال دیگر سال بسیار سختی است و روزبه‌روز در مشکل بیشتر قرار می‌گیریم، نادرست است و با منطق، اعتقادات و فرهنگ ما سازگار نیست.

به گزارش «ایانا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز یک‌شنبه در بیست‌ونهمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای کار نمونه افزود: 22 میلیون و 500 هزار نفر شاغل در سال 1395 در کشور وجود داشت که این رقم در سال گذشته به 23 میلیون و 300 هزار نفر رسید.

رئیس‌جمهوری از ایجاد 800 هزار شغل خالص سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: رقم اشتغال کافی نیست چراکه هنوز سه میلیون بیکار در کشور داریم و تلاش می‌شود امسال اشتغال افزایش یابد.

وی تصریح کرد: مقایسه این آمارها نشان می‌دهد که 800 هزار شغل خالص در کشور در سال 96 ایجاد شد.

روحانی در ادامه به آمار اشتغال در سال‌های 86 تا 91 اشاره کرد و گفت: سال 1386، شاغلان کشور 20 و چند میلیون بودند که در سال 91 هم این رقم ادامه داشت.

وی افزود: این نشان می‌دهد که از سال 86 تا 91 اشتغال خالص تکان نخورد یعنی عده‌ای آمدند و عده‌ای رفتند.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: همچنین این آمارها نشان می‌دهد که در دولت یازدهم و دوازدهم نه‌تنها دولت، بلکه کارفرمایان و کارگران دست‌به‌دست هم دادند و یک قدم خوب برداشتند.

روحانی درعین‌حال تصریح کرد که این آمارها به این معنا نیست که رقم اشتغال کافی است چراکه هنوز سه میلیون بیکار در کشور داریم و برای جبران آن نیازمند حرکت هستیم.

وی یادآور شد: همه تلاش ما در سال جاری این است که رقم اشتغال از سال گذشته بهتر شود.

روحانی همچنین گفت: ما در زمینه بافت فرسوده، خودروی فرسوده و مهارت در حین کار اقداماتی را در حال انجام هستیم و دستگاه‌های مختلف هم کارهای زیادی را امسال برای بهتر شدن وضع اشتغال انجام می‌دهند.

وی افزود: تلاش ما بهتر شدن وضعیت زندگی و معیشت کارگران است، البته نمی‌خواهم بگویم که کاملاً در این زمینه موفق بوده‌ایم؛ چراکه آنان هنوز مشکلاتی دارند که ما باید بیشتر کار کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید تأکید کرد: از روز شروع به کار دولت یازدهم اعلام کردم حقوق سالانه کارگر و کارمند باید از تورم بیشتر باشد و این قولی است که بر آن عمل کردم.

روحانی ادامه داد: اگر سالی تورم هشت درصد بود حقوق کارگر و کارمند را 10 درصد افزایش دادیم یا اگر تورم 15 درصد بود حقوق آن‌ها 16 یا 17 درصد افزایش یافت.

وی تأکید کرد: از ابتدای دولت یازدهم همیشه بیش از تورم حقوق را افزایش دادیم، البته به این معنا نیست که همه مشکلات حل شده است، بلکه ما یک قدم برداشتیم.

روحانی همچنین گفت: قدم دوم دولت مهار تورم بود البته وقتی می‌گویم تورم را مهار کردیم برخی می‌گویند که کالاها گران شده است و شما چگونه تورم را مهار کردید.

وی ادامه داد: می‌گویم تورم مهار شده است، به‌جای این‌که اجناس 20 درصد گران شود 10 درصد گران شده است، یعنی گرانی کمتر شده نه آن‌که ارزان‌تر شده است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: اگر در سال 91، 40 درصد نسبت به سال قبل کالایی گران شد در سال گذشته این گرانی 9 درصد بود، این بدان معنا است که گرانی به‌کندی پیش می‌رود.

روحانی خطاب به کارگران ابراز امیدواری کرد: امسال، سال مبارکی برای شما باشد و همه مسئولان بتوانند خدمتگزار خوبی برای این قشر باشند؛ چراکه شما در انقلاب، جنگ و سازندگی برای عزت کشور تأثیرگذار بودید.

وی تأکید کرد: به کمک شما کارگران ایرانی آبادتر و سرافرازتر خواهیم داشت.

روحانی در ابتدای سخنان خود با تبریک میلاد حضرت ولیعصر(عج) گفت: اعتقاد ما به امام دوازدهم و به مهدویت است، انتظار برای روز ظهور و امید ما برای تحقق عدالت جهانی به دست آن بزرگوار به ما مسیر و آینده درخشان را نوید می‌دهد و این تفاوت ما معتقدین به امام دوازدهم(عج) با دیگران است.

وی ادامه داد: عده‌ای آینده تاریخ را تاریک می‌بینند. این تفکر که فردا روز بسیار بدی است، سال دیگر سال بسیار سختی است و روزبه‌روز در مشکل بیشتر قرار می‌گیریم، نادرست است و با منطق، اعتقادات و فرهنگ ما سازگار نیست.

رئیس قوه مجریه گفت: همیشه یک مؤمن و یک مسلمان باید معتقد به گشایش‌های روزهای آینده باشد. در روایات آمده است هیچ عملی بالاتر و بهتر از انتظار گشایش نیست؛ فرج یعنی باز شدن و گشایش و  باز شدن گره‌ها، هرروز باید معتقد به فرج فردا، هفته و ماه‌ها و سال‌های آینده باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: چه دلیلی دارد که نسبت به آینده همیشه غمناک باشیم و فرض کنیم سال آینده سال سخت‌تری باشد از هم‌اکنون غصه بخوریم سال آینده سخت‌تر می‌شود، هفته آینده سخت‌تر می‌شود ما همواره باید به آینده با اتکا به خداوند و با توجه به الطاف الهی امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: در دولت همیشه وزیران را در ذهنم به دو دسته تقسیم‌بندی می‌کنم؛ البته هر دو دسته آدم‌های خوب و پرتلاش هستند. نوای عده‌ای از اول سال ناامیدی است و می‌گویند امسال بودجه کم است، مجلس بودجه را کم تصویب کرد، نفت ارزان شد، مالیات چه شد. تمام صحبت‌های آن‌ها ناامیدی است.

روحانی افزود: می‌گویند وضعیت بارندگی خیلی بد و خشک‌سالی است، واردات باید بیشتر شود البته تلاش کردم، گوشم نسبت به این حرف‌ها کم بشنود عده‌ای هم امیدوارانه حرف می‌زنند، بارندگی کمتر است، اما باید این کار را انجام دهیم، الگوی کشت را تغییر دهیم. کشاورزان در برخی مناطق برنج‌کاری نکنند، تشویق کنیم آبخیزداری چگونه انجام شود، هم پیشنهاد می‌دهند و هم امیدوار هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: ایشان مرد بسیار امیدواری بود به وی می‌گفتم امید خیلی زیاد است، شش سال در زندان بود می‌گفت، هیچ شبی در زندان نخوابیدم مگر این‌که می‌گفتم صبح آزاد می‌شوم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در جنگ تحمیلی با هم بودیم اظهار داشت: جنگ فراز و نشیب بسیار داشت عملیات را که شروع می‌کردیم از بی‌سیم‌ها از همان ساعت اول معلوم می‌شد عملیات چگونه است فرماندهان باهم صحبت می‌کردند از لحن آن‌ها معلوم بود.

روحانی افزود: می‌گفتم عملیات به نظر من موفق نیست هرچه از ساعت 10 شب تا الآن بی‌سیم‌ها را گوش کردم این می‌گفتند، اما ایشان می‌گفت فردا ظهر به ما خبر می‌دهند از حالا غصه بخوریم که عملیات پیروز شده یا نشده است.

وی با تأکید بر اینکه امیدواری به آینده مسئله بسیار مهمی است، یادآور شد: یک توطئه دشمنان علیه ملت ایران ایجاد یاس و ناامیدی برای آینده کشور است.

روحانی ادامه داد: آقایی که در آمریکا اخیراً سمتی به او داده و خیلی بددهن است و نسبت به ایران هم همیشه بد حرف می‌زند از پارسال می‌گفت که جمهوری اسلامی ایران چهلمین سال انقلاب خود را نخواهد دید، حال ما به کوری چشم وی وارد چهلمین سال انقلاب شدیم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله با امید و موفقیت بیشتر امسال را به پایان می‌بریم و 22 بهمن جشن چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی بر حفظ امید تأکید کرد و گفت: خداوند آینده روشن را برای ما ترسیم می‌کند، ما ملتی با فرهنگ چندین هزارساله هستیم که عاشق قرآن و خاندان رسالت است ملتی که بالاترین خدمت را به دینش اسلام و فرهنگ ایرانی انجام داده است./

پدیدآورنده:یاسمن طاهریان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید