Iranian Agriculture News Agency

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از دستور کار نخستین جلسه سال ۹۷ خبر داد:

تعیین استراتژی برای حمایت از تولید داخلی

مسیر صادرات باید تسهیل شود

دبیر کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی عملکرد وزارت جهاد و کشاورزی در چند سال گذشته و در زمینه حمایت از تولید داخلی را مثبت و قابل‌قبول ارزیابی کرد.

تعیین استراتژی برای حمایت از تولید داخلی

نظر افضلی در گفت‌وگو با ایانا با بیان اینکه در هفته جاری نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی در سال ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد، گفت: تعیین استراتژی برای حمایت از تولید داخلی در حوزه کشاورزی و احقاق شعار امسال، دستور کار نخستین جلسه این کمیسیون در سال جدید خواهد بود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید داخلی در حوزه کشاورزی را دارای دو جنبه دانست و توضیح داد: جنبه اول محصولاتی است که مازاد مصرف داخل تولید می‌شود و باید تمهیداتی اندیشید تا مسیر صادرات آن‌ها تسهیل شود. جنبه دوم محصولاتی است که در کشور با کمبود آن روبه‌رو هستیم و واردات این نوع محصولات باید طوری برنامه‌ریزی شود که تولیدکننده داخلی ضربه نبیند.

افضلی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در پنج سال گذشته کارنامه قابل‌قبول و مثبتی در زمینه حمایت از تولید داخلی داشته است، گفت: برای مثال حمایت دولت از تولید داخلی باعث شد تا در کشت گندم به خودکفایی برسیم و وزارت جهاد کشاورزی با گذاشتن قیمت تضمینی برای گندم از تولید داخلی حمایت کرد. این وزارتخانه کشاورزان را تشویق و حمایت کرد و این دست اقدامات در برخی محصولات دیگر نیز رخ داد که موفقیت‌آمیز بود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید