Iranian Agriculture News Agency

برگزاری پویش مردمی بذرپاشی در سطح ۱۸۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی آرادان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در سطح ۱۸۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی منطقه شمال شهرستان آرادان برگزار شد.

برگزاری پویش مردمی بذرپاشی در سطح ۱۸۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی آرادان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد معین از اجرای طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری با همکاری و همراهی مردم، بسیج سازندگی، هلال‌احمر و مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان آرادان خبر داد.

وی گفت: این طرح ملی با هدف توسعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه‌های بیابانی شهرستان آرادان با مشارکت جوامع محلی اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان افزود: طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در منطقه شمال شهرستان آرادان با حضور معاون فرماندار و امام‌جمعه این شهرستان و رؤسای ادارات و توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان برگزار شد.

معین افزود: در این طرح، بذرپاشی بر روی بندهای احداث شده پروژه کنترل هرزآب انجام شد. این پویش مردمی با حضور فرمانداری، بخشداری، شهرداری نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر ادارات دولتی، شرکت‌های خصوصی، شوراهای اسلامی شهر و روستاها، معدن داران و صاحبان صنایع، جوامع محلی مردم، تشکل‌ها و هلال‌احمر تا اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم اجرای این طرح مشارکت مردم و تشکل‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و انفال عمومی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان مهم‌ترین هدف از اجرای پروژه مدیریت هرزآب و بذرپاشی در منطقه موردنظر را مدیریت سیلاب حاصله از بارندگی‌ها و پیشگیری از روان شدن آب به سمت جاده اصلی عنوان کرد و گفت: استفاده بهینه از رواناب حاصل از بارندگی‌ها و توسعه فضای سبز از دیگر اهداف پروژه مدیریت هرزاب و بذرپاشی منطقه شمال آرادان است.

دبیر پویش مردمی نهال‌کاری و بذرپاشی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی و تشکر از مردم به جهت حفظ و نگهداری عرصه‌های منابع طبیعی گفت: حراست از عرصه‌های منابع طبیعی باید به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود و تمامی گروه‌ها خود را در حفاظت از منابع طبیعی، این نعمت الهی، سهیم بدانند.

علیرضا رهایی افزود: اگرچه دستگاه‌های متولی در حفظ و حراست از منابع طبیعی مکلف‌اند اما این مهم بدون مشارکت همه‌جانبه و پررنگ مردم کامل نمی‌شود؛ زیرا یکی از کارسازترین اقدامات برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، همواره بهره‌گیری از مشارکت جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی بوده است.

شریفی‌نیا امام‌جمعه شهرستان آرادان نیز گفت: روستاییان و جوامع محلی، محافظان واقعی منابع طبیعی و عرصه‌های ملی هستند و باید زمینه مشارکت هرچه بیشتر آن‌ها مهیا شده وصیانت از این منابع باید به فرهنگ همگانی در کشور تبدیل شده و همکاری مردم و مسئولان در این راستا بیشتر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید