Iranian Agriculture News Agency

پویش مردمی بذرپاشی و بذر کاری در سطح 150 هکتار از عرصه های بیابانی سرخه

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از اجرای طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذر کاری با همکاری و همراهی مردم، بسیج سازندگی ، هلال احمر ومدیران دستگاههای اجرایی در شهرستان سرخه خبرداد.

پویش مردمی بذرپاشی و بذر کاری در سطح 150 هکتار از عرصه های بیابانی سرخه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا سعیدی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : این طرح ملی با هدف توسعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح 150 هکتار از اراضی ملی و عرصه های بیابانی شهرستان سرخه اجرا شد .

وی افزود: طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذر کاری امروز دوشنبه در منطقه شمال شهرستان سرخه با حضور فرماندار و امام جمعه این شهرستان وتوسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه برگزار شد.

در این طرح، بذرپاشی بر روی بندهای احداث شده پروژه کنترل هرزآب انجام می شود. این پویش مردمی با حضور فرمانداری، بخشداری، شهرداری نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر ادارات دولتی، شرکتهای خصوصی، شوراهای اسلامی شهر و روستاها، معدن داران و صاحبان صنایع، مردم،تشکلها و هلال احمر تا اسفند سالجاری برگزار می شود.

وی تصریح کرد : یکی از اهداف مهم اجرای این طرح مشارکت مردم و تشکلها و بخش های دولتی و خصوصی در اجرای پروژه های منابع طبیعی و اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و انفال عمومی است.

سعیدی مهمترین هدف از اجرای پروژه مدیریت هرزآب و بذرپاشی در منطقه مورد نظر را ، با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و نزدیکی به جاده اصلی و پلیس راه، مدیریت سیلاب حاصله از بارندگی ها و پیشگیری از روان شدن آنها به سمت جاده اصلی و شهر عنوان کرد و گفت : استفاده بهینه از رواناب حاصل از بارندگی ها و توسعه فضای سبز از دیگر اهداف پروژه مدیریت هرزاب و بذرپاشی منطقه شمال سرخه است.

علی محمد مویدی زاده فرماندار شهرستان سرخه  در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی از مردم به جهت حفظ و نگهداری عرصه های منابع طبیعی گفت: حراست از عرصه های منابع طبیعی باید به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود و تمامی گروه ها خود را در حفاظت از منابع طبیعی، این نعمت الهی، سهیم بدانند.

وی در این خصوص افزود: اگرچه دستگاه های متولی در حفظ و حراست از منابع طبیعی مکلفند اما، این مهم بدون مشارکت همه جانبه و پررنگ مردم کامل نمی شود؛ زیرا یکی از کارسازترین اقدامات برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، همواره بهره‌گیری از مشارکت جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی بوده است.

وی اظهار کرد: روستاییان و جوامع محلی، محافظان واقعی منابع طبیعی و عرصه های ملی هستند و باید زمینه مشارکت هرچه بیشتر آنها مهیا شود وصیانت از این منابع باید به فرهنگ همگانی در کشور تبدیل شده و همکاری مردم و مسئولان در این راستا بیشتر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید