Iranian Agriculture News Agency

نهالکاری با هدف مقابله با فرسایش خاک

سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان گفت: با توجه به کویری بودن استان و تاثیر تغییر و تحولات اقلیمی بر خاک، اکنون شاهد گرد و غبار و افزایش بیابان ها هستیم.

نهالکاری با هدف مقابله با فرسایش خاک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد حمیدی اظهارکرد: اجرای طرح هایی مانند نهالکاری با هدف تثبیت خاک با کمک منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و دهیاری ها و جوامع محلی ومردم باید در سطح گسترده انجام شود.

وی افزود: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تاثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

پویش «ایران سرسبز» با نهالکاری ۱۰ هزار هکتار بیابان در سمنان آغاز شد

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: نهالکاری ۱۰ هزار هکتار از بیابان های استان در قالب پویش «ایران سرسبز» به منظور مقابله با بیابانزایی روز یکشنبه آغاز شد.

جعفر مرادی حقیقی در حاشیه آیین نهالکاری در پارک جنگلی کومش همزمان با روز جهانی خاک بیان کرد: پویش ملی و مردمی کاشت بذر و نهال با عنوان «ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال» با توجه به اهمیت حفظ خاک از امروز آغاز شد.

وی افزود: بذرکاری و نهالکاری برای جلوگیری از فقر خاک و مقابله با فرسایش بادی و آبی در ۱۰ هزارهکتار از بیابان های استان سمنان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بذرکاری بیابان های استان سمنان برای جلوگیری از فرسایش خاک در قالب این پویش آغاز شد، ابراز داشت: ایجاد پوشش گیاهی و مقابله با فرسایش آبی و بادی از امروز آغاز شد و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

مرادی حقیقی ادامه داد: پویش مردمی کاشت نهال در استان سمنان با کاشت سه هزار اصله نهال به نام شهیدان استان در بوستان های شهری و روستایی با کاشت نهال های همیشه سبز و غیرمثمر انجام می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به زمان مناسب کاشت بذر در مراتع در فصل پاییز، بذرکاری مراتع و مناطق ییلاقی استان سمنان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید