Iranian Agriculture News Agency

پویش مردمی بذرکاری و بذر پاشی برای احیاء 10هزارهکتارازعرصه های منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: پویش مردمی بذرکاری و بذر پاشی برای احیاء 10هزارهکتارازعرصه های منابع طبیعی با مشارکت مردم، جوامع محلی و دستگاههای اجرایی استان سمنان برگزارشد.

پویش مردمی بذرکاری و بذر پاشی برای احیاء 10هزارهکتارازعرصه های منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی از اجرای پویش مردمی بذرکاری برای احیای ده هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان بمناسبت "روزجهانی خاک"در پارک جنگلی کومش شهرستان سمنان در روز 14 آذر خبر داد و اظهار کرد: پویش یادشده در راستای اجرای پویشی وسیع‌تر با عنوان "ایران سرسبز؛ هر ایرانی یک درخت"تا پایان اسفند سالجاری برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز در جلسه هماهنگی اجرای پویش مردمی بذرکاری برای احیای عرصه های منابع طبیعی با اشاره به تامین بذر مورد نیاز برای اجرای این پویش، گفت: این طرح با هدف احیا ء و زاد آوری جنگلها و عرصه های منابع طبیعی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و مدیرکل بیابان سازمان جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور در پارک جنگلی کومش آغاز خواهد شد. 

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه این پویش مردمی از ساعت 10 صبح روز چهاردهم آذر به صورت همزمان درکل استان سمنان آغاز و تا پایان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در اسفند ماه سالجاری ادامه دارد، گفت: این پویش در استان سمنان با حضورمحمدحمیدی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اجرا خواهد شد.

وی با دعوت از عموم مردم برای مشارکت در پویش بذرکاری در سطح جنگل ها و مناطق تعیین شده توسط ادارات منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستانها، اضافه کرد: این برنامه مردمی با مشارکت دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها، مردم،جوامع محلی، مسئولین دولتی و محلی، تشکلهای زیست محیطی ، بسیج سازندگی، هلال احمر باهدف حفظ و احیا جنگل‌ها ، مراتع و عرصه های بیابانی اجرا می شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان هدف از اجرای این نوع پویش مردمی را تلاش برای پای کار آوردن مردم در حوزه حفاظت و حراست از جنگلها ومراتع به عنوان سرمایه‌های خدادادی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های از این دست شاهد توسعه روز افزون جنگل‌های استان باشیم .

جعفر مرادی حقیقی تصریح کرد: بدون تردید مردم مهمترین وموثرین نقش را در حفاظت از جنگلها ومراتع بر عهده دارند و مشارکت مردم در احیای جنگل‌ها ومراتع را با توجه به افزایش تغییرات اقلیم و خشکسالی های پی در پی، اقدامات مخرب انسانی و چرای بیش از حد دام ها  بسیار مهم  و اثر گذار دانست و افزود: توانسته‌ایم در اجرای طرح های جنگلکاری مشارکتی ضمن فرهنگ سازی و تشویق وترغیب مردم نسبت به حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی، به‌نوعی به مردم آگاهی دهیم که در این کار عام المنفعه وپسندیده سهیم شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید