Iranian Agriculture News Agency

اجرای پویش احیای عرصه های منابع طبیعی ، مراتع وجنگلها در استان سمنان

دبیر اجرایی پویش مردمی بذرکاری و بذر پاشی برای احیای عرصه های منابع طبیعی ، مراتع وجنگلهای استان سمنان گفت: پویش احیای عرصه های منابع طبیعی ، مراتع وجنگلهای استان سمنان در همه شهرستانها اجرا می‌شود.

اجرای پویش احیای عرصه های منابع طبیعی ، مراتع وجنگلها در استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علیرضا رهایی اظهار کرد: هدف از اجرای پویش مردمی بذرکاری برای احیای عرصه های منابع طبیعی توجه به اهمیت و نقش جنگل های استان سمنان در امنیت زیستی  استان و نهادینه شدن نقش و مشارکت اقشار مختلف مردم در حفاظت و احیای رویشگاه های جنگلی است و این پویش در همه ی شهرستانهای استان اجرا می‌شود.

رهایی گفت: پویش مردمی احیای جنگل‌های استان از روز یکشنبه چهاردهم آذر ماه همزمان در سراسراستان بمناسبت "روزجهانی خاک" برگزار می‌شود .این برنامه مردمی با مشارکت دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها، جوامع محلی، گروه هابی جهادی مسئولان دولتی و محلی، تشکل‌های زیست محیطی، بسیج سازندگی و هلال احمر با هدف حفظ و احیا جنگل‌ها و مراتع اجرا خواهد شد.

رهایی افزود: در استان به منظور توسعه فرهنگ جنگل کاری طرحهای مختلف از جمله طرح هر مدرسه یک نهالستان و یک ساعت با جنگلبانان در مدارس دردست اجراست.

به گفته وی، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان از استان سمنان با پیشنهاد سازمان دانش آموزی استان آغاز شد تا ارتباط کودکان با نهال و بذر توسعه یابد.

وی به مشکلات جنگل‌های استان از جمله  خشکسالی، آفت و بیماری اشاره کرد و افزود: توسعه پویش‌های مختلف درختکاری در توسعه و احیای این جنگلها و عرصه های منابع طبیعی اثر گذار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید