Iranian Agriculture News Agency

پروانه چرای دام تمدید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به تمدید پروانه چرای دام گفت: دامداران استان سمنان از مهلت تمدید پروانه ی چرای دام تا ۹ آذر ۱۴۰۰ استفاده کنند.

پروانه چرای دام تمدید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی در حاشیه بازدید از تهیه طرح مرتعداری برای احیاء و اصلاح مراتع اظهار کرد: تمامی صاحبان پروانه چرای دام در مراتع استان سمنان تا نهم آذر ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به ادارات  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه نسبت به تمدید پروانه چرای دام و تهیه طرحهای مرتعداری خود اقدام و در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر پروانه چرای آنها ابطال می شود.

وی خاطرنشان کرد: مجریان طرح های مرتعداری علاوه بر معافیت ۳٠ ساله از هرگونه پرداخت عوارض سالیانه تمدید پروانه چرا، در صورت هرگونه احیا و توسعه و بهره برداری در سطح مراتع اولویت بهره برداری نیز با آنها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر اینکه فصل قشلاق از امروز در استان سمنان آغاز و دامداران باید رعایت موارد ذیل پروانه چرا را کنند افزود: به منظور ساماندهی و حمایت و جلوگیری از آسیب به مراتع استان سمنان شناسایی دام های سنگین در منطقه آغاز شده که جهت تسریع همکاری دامداران منطقه را می طلبد.

گفتنی است، علی ترابی سرپرست معاونت فنی بهزاد گلابیان، سید ابوالفضل ولئیی رئیس ادارات جنگلداری و جنگلکاری، امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و محمد رضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود نیز در این بازدیدها حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید