Iranian Agriculture News Agency

تخصیص 1000 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری در سفر رئیس جمهور به استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: یکهزار میلیارد ریال در سفر رییس جمهور برای اجرای عملیات آبخیزداری ، آبخوانداری و کنترل سیلاب در استان سمنان تخصیص یافت.

تخصیص 1000 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری در سفر رئیس جمهور به استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان اظهار کرد: استان سمنان به وسعت 7/9 میلیون هکتار در دامنه جنوبی سلسه جبال البرز و در کمر بند خشک و نیمه خشک با میانگین بارندگی حدود 140میلیمتر در پهنه سیل خیز کشور قرار دارد و این امر ضرورت اجرای پروژه های آبخیزداری، آبخوانداری و کنترل سیل و استفاده از روان آبهای سطحی را دو چندان می کند.

وی گفت:  اجرای پروژه های آبخیزداری، آبخوانداری و کنترل سیل از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سنوات گذشته باعث کنترل سیل و کاهش خسارت ، تغذیه سفره های زیرزمینی و افزایش دبی چشمه ها و قنوات در پایین دست حوضه های آبخیزشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان  تصریح کرد: با توجه به نمود عینی اثرات اجرای طرحهای آبخیزداری ،آبخوانداری و کنترل سیل و اتمام رساندن پروژه های مذکور در سطح 135هزار هکتار مبلغ 1000میلیارد ریال اعتبار در سفر ریاست جمهور به استان سمنان اختصاص یافت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید