Iranian Agriculture News Agency

کشف و ضبط 36 تن چوب قاچاق طی یک سال گذشته در شهرستان سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق محصولات جنگلی طی یک سال گذشته حدود 36 تن چوب قاچاق توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.

کشف و ضبط 36 تن چوب قاچاق طی یک سال گذشته در شهرستان سرخه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا سعیدی با اشاره به اینکه اغلب چوب های بازداشتی از گونه های گردو، آکاسیا، راش، ممرز، انجیری و گونه های دیگر جنگلی بوده است، اظهار کرد: این کشفیات در بازرسی از خودروهای حامل این چوب ها و کنترل پروانه های حمل در مبادی ورودی و خروجی شهرستان سرخه به دست آمده است.

وی افزود: ضمن توقیف خودروهای حامل چوب های قاچاق با هماهنگی قضائی، متخلفان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه تصریح کرد: کشف و ضبط چوب آلات قاچاق بر اساس ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می شود.

سعیدی یادآور شد: در پی صدور سه فقره آرای قضائی، این میزان چوب آلات بازداشتی به صورت مزایده به فروش خواهد رسید.

وی از عموم مردم درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه تصرف و تخریب عرصه های ملی و قاچاق چوب مراتب را فوراً از طریق سامانه 139و۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید