Iranian Agriculture News Agency

49 پروژه عمرانی و تولیدی در روز ملی روستا و عشایر در استان سمنان افتتاح شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هم‌زمان با روز ملی روستا و عشایر 49 پروژه عمرانی و تولیدی در این استان افتتاح می‌شود.

49 پروژه عمرانی و تولیدی در روز ملی روستا و عشایر در استان سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید حسن میرعماد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این 40 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 86 میلیارد و 557 میلیون ریال و از محل اعتبارات ملی و استانی آماده افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه عمرانی و تولیدی از سوی سازمان جهاد کشاورزی اجرایی شده است افزود: عمده پروژه عمرانی در حوزه آب و با هدف مصرف بهینه آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: مرمت و لایروبی قنات یکی از پروژه‌های عمرانی است که در تعدادی از روستاهای استان سمنان و با هدف حفظ و حراست از قنات افزایش دبی، بازسازی لایروبی و همچنین تثبیت اشتغال در روستای استان سمنان اجرایی شده است.

میرعماد تصریح کرد: انتقال آب با لوله پلی‌اتیلن در تعدادی از روستاهای استان سمنان دیگر پروژه آیی است که با هدف مدیریت در مصرف و انتقال آب و جلوگیری از نشت و تبخیر اجرایی شده است.

وی گفت: احداث استخر ذخیره آب کشاورزی با هدف استفاده بهینه از حقابه، ذخیره‌سازی به‌منظور صرفه‌جویی و مدیریت در مصرف آب کشاورزی، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و اجرای خط انتقال از دیگر پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افتتاح صندوق خرد زنان روستایی نیز به‌عنوان دیگر پروژه روز ملی روستا و عشایر نام برد و گفت: افتتاح این صندوق با هدف توانمندسازی زنان روستایی و اشتغال‌زایی انجام می‌شود.

میرعماد افزود: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار با هدف صرفه‌جویی در مصرف ب و بالا بردن راندمان آبیاری و مدیریت مصرف، کانال انتقال آب، بهسازی چشمه، ساخت آب‌انبار و مرمت و تیغ کشی راه‌های عشایری از دیگر پروژه‌‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه در روز ملی روستا و عشایر 9 پروژه تولیدی نیز افتتاح می‌شود گفت: این پروژه‌ها با صرف اعتبار 251 میلیارد و 90 میلیون ریال آماده افتتاح شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: احداث گلخانه شیشه‌ای هیدروپونیک (با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب)، احداث باغ گردو، احداث واحد پرورش گاو شیری (تولید شیر)، احداث واحد سورتینگ و فرآوری پسته (با هدف تفکیک محصول با کیفیت)، احداث گلخانه سبزی و صیفی (صرفه‌جویی در مصرف آب)، احداث واحد پرورش گوساله پرواری (تولید گوشت قرمز) برخی از پروژه‌های تولیدی آماده افتتاح در روز ملی روستا و عشایر است که از محل اعتبارات استانی آماده افتتاح شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید