Iranian Agriculture News Agency

۳۶ پلاک اراضی ملی شهرستان دامغان سنددار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به سنددار شدن ۳۶ پلاک اراضی ملی شهرستان دامغان گفت: این تعداد سند برای ۲۵۶ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان دامغان را شامل می‌شود.

۳۶ پلاک اراضی ملی شهرستان دامغان سنددار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی در جلسه بررسی آخرین روند سنددار شدن اراضی ملی شهرستان دامغان با حضور رئیس اداره ثبت‌اسناد و املاک این شهرستان به میزبانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اظهار کرد: ۳۶ پلاک سنددار تک‌برگی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دامغان در طی شش‌ماهه نخست سال جاری بوده که صادر شد.

وی تصریح کرد: سنددار شدن اراضی ملی تحت پوشش شهرستان دامغان در راستای اجرای طرح حدنگاری «کاداستر» بوده که تا کنون برای ۸۵۷ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند تک‌برگی صادر شد.

عضو شورای حفاظت از انفال استان سمنان با بیان اینکه تثبیت مالکیت اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان جنگل‌ها؛ مراتع و آبخیزداری کشور از مهم‌ترین اهداف صدور اسناد تک‌برگی است افزود: این امر در راستای ممیزی و اجرای ماده 2 قانون حفاظت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان دامغان یک‌میلیون و ۲۹۵ هزار و ۱۹ هکتار است که ۱۳.۸ درصد از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه پیشگیری از سو استفاده زمین‌خواران اعمال مدیریت دقیق و درست بر عرصه‌های منابع طبیعی و آمایش سرزمینی از دیگر اهداف سنددار شدن اراضی ملی است گفت: بحث سنددار شدن اراضی ملی شهرستان دامغان به‌صورت ویژه دنبال تا بتوانیم تا پایان سال جاری بر اساس تعهدات خود عمل کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید