Iranian Agriculture News Agency

پیشرفت 50 درصدی عملیات اجرایی طرح آبخیزداری منطقه شهرک صنعتی سمنان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از پیشرفت 50 درصدی اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری فاز دوم در حوزه شهرک صنعتی سمنان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

پیشرفت 50 درصدی عملیات اجرایی طرح آبخیزداری منطقه شهرک صنعتی سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، معصومه منظمی اظهار کرد: پروژه های آبخیزداری بر اساس مطالعات تفضیلی و اجرایی در حوزه آبخیز شهرک صنعتی  برنامه ریزی می‌شود و این پروژه نیز در ادامه تکمیل عملیات آبخیزداری سال 98  و 99 بوده و پس از اجرای آن می توان گفت عملیات آبخیزداری اجرا شده در سه سال اخیر در حوزه پوشش خوبی داشته و می تواند در مدیریت منابع آب و کنترل سیل نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: تا کنون بیش از 10 هزار متر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در حوزه شهرک صنعتی در سال های 98 و 99 اجرا شده است و این پروژه نیز در ادامه عملیات آبخیزداری سنوات گذشته با حجم 2900 متر مکعب و با اعتبار بالغ بر سیزده میلیارد و دویست و هشتاد میلیون ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 99 تصویب شده و در حال اجرا است و تا کنون 50 درصد پیشرفت داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: با احداث سازه های آبخیزداری می توانیم جریانات سطحی آب را مدیریت کنیم و علاوه بر غنی سازی سفره های آب زیرزمینی، از رسوب گذاری در طول رودخانه ها بکاهیم.

منظمی تقویت سفره های آب زیرزمینی را موجب احیای چشمه ها و چاه هایی دانست که در جای جای استان موجود در اختیار مردم است و افزود: آب منطقه ای و آب و فاضلاب از این چشمه ها و چاه ها برای تامین آب شرب و کشاورزی استفاده می کنند. همچنین می توانند پاسخگوی نیاز آبی مردم در مواقع خشکسالی باشند.

وی خواستار مشارکت دستگاه های ذی ربط در امر اجرای پروژه های آبخیزداری شد و اظهار کرد: فعالیت های آبخیزداری به حفظ و تقویت و تداوم سفره های آب زیرزمینی کمک می کند که نقش مهمی در عملکرد دستگاه های تامین کننده آب شرب و کشاورزی به ویژه در شرایط کم آبی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید