Iranian Agriculture News Agency

عزم جزم جهاد کشاورزی دامغان برای افزایش 100 درصدی تولید پسته تا چهار سال آینده؛

هدف‌گذاری تولید۱۰۰ هزار تن پسته تازه در دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش تولید پسته از باغات این شهرستان گفت: تولید 100 هزار تن پسته تازه در این شهرستان هدف‌گذاری شده است.

عزم جزم جهاد کشاورزی دامغان برای افزایش 100 درصدی تولید پسته تا چهار سال آینده؛

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اصغر امامیون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان حمایت‌های مختلفی از باغداران به‌ویژه پسته کاران دارد اظهار کرد: هماهنگی برای جذب تسهیلات مکانیزاسیون از قبیل بهینه‌سازی 9 باب ترمینال فرآوری پسته، هدایت و راهنمایی بهره‌برداران برای جذب تسهیلات و خرید 66 دستگاه تراکتور و ادوات جمعاً به مبلغ 92 میلیارد و 820 میلیون ریال برخی از این اقدامات است.

وی افزود: جذب تسهیلات نگهداری باغات از محل تسهیلات بهین یاب به مبلغ 2 میلیارد و 22 میلیون ریال و همچنین هماهنگی برای اجرای پروژه‌های آب‌وخاک شامل «آبیاری تحت‌فشار و کم‌فشار، انتقال آب تعاونی‌های تولید بخش کشاورزی، انتقال آب استخر ذخیره آب کشاورزی، تسطیح اساسی جاده بین مزارع، مرمت و بازسازی قنوات و کانال شبکه زیر سد شهرستان» از دیگر اقدامت انجام شده در راستای کمک به بهره‌برداران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به تدوین برنامه جامع توسعه پسته برای ارتقا بهره‌وری و تولید این محصول در شهرستان افزود: اجرای انجام آزمایشات آب، خاک و گیاه به‌منظور بررسی وضعیت تغذیه بیماری‌ها و آفات و سایر عوامل مؤثر در عملکرد محصول از برنامه شاخص این مدیریت است که مطابق برنامه‌های موجود پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق آن‌ها تا 5 سال آینده یعنی در سال 1404 میزان تولید محصول پسته تا 2 برابر (100 هزار تن محصول تازه) افزایش یابد.

امامیون گفت: در این شهرستان 115 ترمینال فرآوری پسته در مناطق مختلف مشغول به فعالیت است و سالانه بیش از 50 درصد محصول را فرآوری و آماده عرضه می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید