Iranian Agriculture News Agency

هزینه شد؛

بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: یک میلیارد و 760میلیون تومان ازاعتبارات ملی و520 میلیون تومان از اعتبارات استانی برای افزایش ضریب حفاظت منابع طبیعی در استان هزینه شده است.

بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، اظهارکرد: این اعتباربرای افزایش ضریب حفاظتی، تأمین و تجهیز یگان‌های حفاظت منابع طبیعی، برقراری گشت ، مراقبت و کشیک اطفاء حریق در سطح عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان با صرف و صلاح دولت هزینه شد.

وی با اشاره به گرمای بی سابقه هوا دراستان سمنان در سال‌جاری ،خشکسالی  و احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی حفاظت و توسعه عرصه های منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته و یگان‌های حفاظت منابع طبیعی استان و تمام همکاران ستادی وشهرستانی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی منابع طبیعی آمادگی کامل دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یادآور شد: امیدواریم با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شوراهای اسلامی و دهیاران، شاهد هیچ‌گونه آتش‌سوزی درعرصه‌های ملی نباشیم.

مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: همچنین بسیج سازندگی در قالب قرارداددیده بان ، هلال احمر، شهرداری‌ها، محیط زیست،سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی و بهره‌برداران محلی نیز آمادگی دارند تا در موارد لزوم وارد عمل شوند و نیروهای یگان حفاظت را در اطفاء حریق در عرصه‌های منابع طبیعی همراهی کنند.

وی افزود: همچنین شماره‌های تلفنهای 1504 و 139 امداد جنگل و مرتع به‌طور 24 ساعته فعال بوده و مردم می‌توانند هرگونه آتش‌سوزی، تخریب و یا تصرف در عرصه‌های ملی را به این شماره تلفن‌ها اطلاع دهند.

براساس این گزارش، وسعت عرصه‌های ملی استان 9 میلیون و700 هزار هکتار است گفت: این استان 352 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد که از این مقدار 58 هزار هکتار گونه‌های پهن برگ که از این میان 368هزار هکتار مرتع و نزدیک به 58 هزار هکتار اراضی جنگلی در11 ذخیره‌گاه جنگلی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید