Iranian Agriculture News Agency

اجرای حکم قلع و قمع و رفع تصرف از اراضی ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اجرای حکم قلع و قمع یک عدد تراس به مساحت 89 متر مربع در اراضی ملی پلاک27 اصلی در منطقه اطاق سرای پایین شهرستان مهدی‌شهر خبرداد.

اجرای حکم قلع و قمع و رفع تصرف از اراضی ملی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: این حکم بر اساس رأی صادره از سوی مقامات قضایی شهرستان و با حضور پرسنل پاسگاه انتظامی فولادمحله ،نماینده حقوقی و یگان حفاظت شهرستان خبر داد.

وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، افزود: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و تخریب عرصه‌های مرتعی و جنگلی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر افزود: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های مأموران یگان حفاظت این اداره قرار گرفته است و مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی سریعا عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت انجام خواهند داد.

عبدوس از اقدامات پیشگیرانه از قبیل احداث کمربند حفاظتی با شاخص بنچ مارک بین مرز اراضی ملی و اشخاص و گشت‌های شبانه روزی و راه اندازی پایگاه‌های مردمی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی عنوان کرد و از مردم خواست قبل هر گونه ساخت و ساز حتماً استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذیصلاح دریافت کنند تا نا خواسته و یا بصورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نکنند که ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و سوء پیشینه و تخریب بنا‌های احداثی و قطع درختان کاشته شده، متحمل هزینه خواهند شد.

وی در پایان از بهره‌برداران و دوستداران طبیعت خواست در کنار حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان 1504 و 139  مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید