Iranian Agriculture News Agency

تثبیت اسناد در سامانه کاداستر استان سمنان هشت میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در سامانه کاداستر استان سمنان تثبیت اسناد هشت میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی انجام شده است.

تثبیت اسناد در سامانه کاداستر استان سمنان هشت میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: هدف از تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی و دولتی اصلاح نقشه‌های سنواتی توأم با برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی و در نهایت اخذ اسناد تک‌برگی و یا تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی است.

وی اظهار داشت: با توجه به همکاری فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان در زمینه اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) اراضی ملی و دولتی در سطح استان و با در نظر داشتن هدف گزاری و برنامه‌ریزی انجام شده و انعقاد قراردادهای اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال 1399 و به‌منظور بررسی روند اجرائی آن و نیز در ادامه جلسات و نشست‌های تخصصی هفتگی با حضور مدیران کل و کارشناسان مربوطه هر دو اداره کل مذکور و با حضور نمایندگان شرکت‌های مهندسین مشاورین طرف قرارداد جلسه‌ای بدین منظور در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برگزار شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از کل مساحت استان سمنان حدود 8 میلیون هکتار در سامانه کاداستر اسناد تثبیت شده است و حدود 5 میلیون و 700 هزار هکتار سند تک‌برگی با هماهنگی اداره ثبت‌اسناد و املاک سند تک‌برگی صادر شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه قسمت اعظم پلاک‌های قراردادهای منعقده در سال 1399 نهایی شده است، در خصوص مسائل و مشکلات باقیمانده پلاک‌ها بخصوص در محدوده شهرستان دامغان بحث و تبادل‌نظر شد و تأکید شد تا پایان سال مالی 1399 مطابق برنامه زمان‌بندی، کاداستر پلاک‌های مزبور نهایی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید