Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با سن پوره آغاز شد:

مبارزه با سن غلات در سطح 13215 هکتار اراضی استان سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با سن غلات در اراضی استان سمنان در سطح 13 هزار و 215 هکتار انجام شده است.

مبارزه با سن غلات در سطح 13215 هکتار  اراضی استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، لطف‌الله رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایش اراضی استان سمنان در زمینه وجود سن به صورت مستمر انجام می‌شود؛ به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با سن اشاره کرد و اظهار کرد: مبارزه با سن پوره نیز در همه شهرستان‌ها آغاز شده است.

وی سطح کلی مبارزه با سن غلات اعم از مادری و پوره را 13 هزار و 215 هکتار عنوان کرد و افزود: سطح مبارزه با سن مادری 12 هزار و 240 هکتار و سطح مبارزه با سن پوره 975 هکتار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین سطح مبارزه با آفت سن مادری و پوره به ترتیب در شهرستان‌های گرمسار و آرادان بوده که به ترتیب در سطح 6 هزار و 250 هکتار و 2 هزار و 870 هکتار مبارزه انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با بیان اینکه مبارزه با آفت سن مادری و پوره در همه شهرستان‌ها در حال انجام است؛ گفت: عملیات مبارزه با سن پوره در گرمسار و آرادان از هشتم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و در شهرستان‌های سمنان و سرخه از دهم اردیبهشت، دامغان سیزدهم و شاهرود و میامی شانزدهم اردیبهشت‌ماه آغاز شده است.

عباس مشیریان افزود: مبارزه با سن مادری و پوره در سطح مزارع جو و گندم در همه شهرستان‌ها در حال انجام است تصریح کرد: سطح مبارزه با سن مادری در مزارع گندم در مجموع هشت هزار و 440 هکتار و سطح مبارزه با سن پوره در مزارع گندم 700 هکتار بوده است.

وی افزود: سطح مبارزه با سن مادری در مزارع جو سه هزار و 800 هکتار و مبارزه با سن پوره در مزارع جو نیز 275 هکتار بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به میزان مبارزه با سن غلات در سایر شهرستان‌های استان سمنان افزود: در میامی یک هزار و 525، سمنان یک هزار و 210، شاهرود 605 هکتار، دامغان 435 و سرخه نیز 320 هکتار مبارزه با سن غلات انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید