Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با سن غلات در اراضی استان سمنان به 6830 هکتار رسید

پایش و کنترل سن در مزارع استان سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پایش و کنترل سن در مزارع گندم و جو استان سمنان به طور جدی پیگیری می‌شود؛ گفت: تا کنون مبارزه با سن غلات در اراضی استان سمنان در سطح 6 هزار و 830 هکتار انجام شده است.

مبارزه با سن غلات در اراضی استان سمنان به 6830 هکتار رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، لطف‌الله رضایی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با آفت غلات اظهار کرد: در حال حاضر مبارزه با سن مادری در همه شهرستان‌های استان سمنان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سن غلات بیشتر در هوای گرم و خشک مشاهده می‌شود؛ اضافه کرد: بیشترین سطح مبارزه با آفت سن به ترتیب در شهرستان‌های آرادان 2 هزار و 50 هکتار و گرمسار در سطح 2 هزار و 460 هکتار انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سطح مبارزه با سن مادری در مزارع گندم چهار هزار و 640 هکتار و در مزارع جو نیز در سطح 2 هزار و 190 هکتار انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با بیان اینکه مبارزه با آفت سن مادری در همه شهرستان‌ها در حال انجام است؛ گفت: عملیات مبارزه همگانی با آفت سن غلات از پنجم فروردین‌ماه آغاز و تا امروز ادامه دارد.

عباس مشیریان افزود: مبارزه با سن مادری در شهرستان سمنان از پنجم فروردین‌ماه آغاز و در مجموع در سطح یک هزار و 30 هکتار از مزارع جو و گندم انجام شده است.

وی با اشاره به میزان مبارزه با سن غلات در سایر شهرستان‌های استان سمنان افزود: در میامی 780، سرخه و دامغان هر دو در سطح 180 هکتار و در شاهرود نیز در سطح 150 هکتار مبارزه با سن مادری انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید