Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با سن غلات در اراضی استان سمنان در سطح 1835 هکتار انجام شده است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با سن مادری در مزارع گندم و جو این استان در سطح یک 1835 هکتار انجام شده است.

مبارزه با سن غلات در اراضی استان سمنان در سطح 1835 هکتار انجام شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، عباس مشیریان اظهار کرد: این میزان مبارزه در سطح مزارع گندم و جو در سطح هفت شهرستان سمنان، گرمسار، شاهرود، دامغان، میامی، آرادان و سرخه انجام شده است.

وی با اشاره به تاریخ آغاز مبارزه با سن مادری در سطح استان سمنان گفت: عملیات مبارزه همگانی با آفت سن غلات از پنجم فروردین‌ماه آغاز و تا امروز ادامه داشته که در مجموع در سطح یک هزار و 835 هکتار مبارزه شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با سن مادری در شهرستان سمنان افزود: مبارزه با سن مادری در شهرستان سمنان از پنجم فروردین‌ماه آغاز در مجموع در سطح 680 هکتار از مزارع جو و گندم مبارزه با سن مادری انجام شده است.

مشیریان با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با سن مادری بعد از شهرستان سمنان در سطح مزارع گندم و جو شهرستان گرمسار بوده است؛ افزود: در گرمسار 630 هکتار، آرادان 350 هکتار، میامی 85، سرخه 40، دامغان 45 و شاهرود نیز 5 هکتار مبارزه با سن مادری انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملیات مبارزه با آفت سن غلات در سطح مزارع گندم و جو بوده است؛ افزود: از مجموع کل سطح مبارزه یکهزار و 135 هکتار مربوط به مزارع گندم و 700 هکتار نیز در مزارع جو بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید