Iranian Agriculture News Agency

افرادی خبر داأک

افزایش 130 درصدی سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در اسفند ماه سال جاری

رئیس هیات مدیره و نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی از افزایش 130 درصدی سرمایه این صندوق در اسفند ماه امسال خبر داد.

افزایش 130 درصدی سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در اسفند ماه سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مجید افرادی رئیس هیات مدیره و نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی سرمایه این صندوق را 10 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: این اعتبار به 2 میلیارد و 375 میلیون ریال افزایش یافت.

وی افزود: با افزایش سرمایه در سال جاری مبلغ 3 میلیارد و 375 میلیون ریال به سرمایه صندوق افزوده شد.

افرادی ادامه داد: از این مبلغ پنج میلیارد ریال با همکاری و مساعدت شرکت صندوق مادر تخصصی برای افزایش سرمایه به سهم دولت تخصیص داده شده و مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون ریال توسط بخش خصوصی تامین شده است‌.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان  در سال 96 با 15 تشکل شکل و شروع بکار کرد، اظهار داشت: این تشکل در اسفند ماه امسال به 32 تشکل رسیده است.

معاون برنامه ریزی توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: توانمند سازی تشکل ها و جوامع محلی و استفاده از ظرفیت‌های صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی را از اقدامات مناسب و ضروری و از اولویت‌های دولت برشمرد.

وی راهکار مناسب برای توسعه پایدار مراتع و اشتغال برای بهره برداران را شامل توانمندسازی جوامع محلی و بهره‌برداران، شناسایی و به‌کارگیری دانش بومی بهره‌بردار، کمک‌ها و حمایت صندوق‌های منابع طبیعی در حفاظت، احیا ، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی برشمرد.

معاون برنامه ریزی توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست شد که با عنایت به استقبال بهره برداران بخش منابع طبیعی در خصوص افزایش سرمایه (آوررده سهم مردم)و به منظور کمک به این صندوق جهت تامین سهم دولت که خود باعث رونق درآمد مرتعداران و بهره برداران خواهد بود از محل بند ب تبصره 3 ماده 31 قانون احکام دائمی ، نسبت به تامین اعتبار افزایش سرمایه صندوق اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید