Iranian Agriculture News Agency

130فقره قلع ، قمع و رفع تصرف از اراضی ملی استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 130فقره قلع ، قمع و رفع تصرف به مساحت بیش از ۲۷۷ هکتاراز اراضی ملی استان سمنان با تلاش یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری دادگستری ، نیروی انتظامی این استان رفع تصرف شد.

130فقره قلع ، قمع و رفع تصرف  از اراضی ملی استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  اظهار کرد: یکی از اقدامات و ماموریتهای اولویت دار یگان حفاظت در سالجاری موضوع پیشگیری و مقابله قطع و قاچاق چوب درختان جنگلی به ویژه چوب درختچه تاغ بوده و اقدامات بسیار خوبی در طول شبانه روزدر این زمینه انجام و دستگیری و کشفیات خوبی را طی این ده ماه با همکاری نیروی انتظامی و قضات داشته ایم.

وی گفت: در 10 ماهه امسال، 33 فقره به مساحت 103 هکتار اطفای حریق توسط همکاران یگان حفاظت انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: در این بازه زمانی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، علی‌رغم اینکه تعداد وقوع آتش‌سوزی‌ها در استان افزایش داشته است؛ سمنان امسال خوشبختانه از نظر وسعت حریق با کاهش 30 درصدی مواجه بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: حضور به موقع تیم واکنش سریع ، قرقبانان، عوامل اطفاء حریق، گشت های یگان حفاظت و همچنین همکاری اهالی محل ، همیاران طبیعت از دلایل اصلی کاهش آمار وسعت آتش سوزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید