Iranian Agriculture News Agency

متخلفان تصرف اراضی مهدی‌شهر 560 میلیون تومان جریمه شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه در سه‌ماهه اخیر شش پرونده قضائی حوزه منابع طبیعی تشکیل‌شده است، گفت: متخلفان تصرف اراضی 560 میلیون تومان جریمه شدند.

متخلفان تصرف اراضی مهدی‌شهر 560 میلیون تومان جریمه شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: با توجه به خوش آب‌وهوا بودن منطقه با هرگونه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و ساخت ساز غیرمجاز برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سه‌ماهه اخیر سال جاری مساحت 24 هزار و 393 مترمربع اراضی ملی شهرستان مهدی‌شهر از متصرفان بازپس‌گیری و رفع تصرف شد، افزود: اراضی ملی به همه گروه‌ها تعلق دارد لذا با پی گیری‌های مجدانه و گشت‌های شبانه‌روزی این اراضی به دولت بازگشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه ارزش زمین‌های تصرف‌شده بالغ ‌بر 267 میلیارد ریال برآورد شده است، ابراز داشت: با انجام گشت‌های حفاظتی و مراقبتی و همکاری مردم عزیز در سطح شهرستان و بااطلاع رسانی قبلی این اراضی از افراد سودجو خلع ید شده است.

عبدوس با بیان اینکه در سه‌ماهه اخیر شش فقره پرونده قضائی تشکیل و به محاکم قضائی ارسال‌شده است، تصریح کرد: رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان با کسانی که اقدام به تجاوز و تصرف به حریم بیت‌المال و همچنین تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و ساخت ساز غیرمجاز در عرصه جنگلی می‌کنند با جدیت و شدت برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه گستردگی عرصه‌های ملی در شهرستان مهدی‌شهر که بالغ ‌بر 195 هزار هکتاراست که حفاظت از آن مشارکت مردم را نیز می‌طلبد، افزود: شماره تلفن 1504 و139 امداد جنگل و مرتع آماده دریافت هرگونه گزارش تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی است تا با کمک مردم بتواند از آن حفاظت کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید