Iranian Agriculture News Agency

عرصه های منابع طبیعی سمنان تا 1400 سنددار می‌شوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه شش میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی ملی استان سنددار شدند، گفت: عرصه‌های منابع طبیعی استان تا سال 1400 با تخصیص اعتبار یک‌میلیون و 500 هزار هکتار سنددار می‌شوند.

عرصه های منابع طبیعی سمنان تا 1400  سنددار می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی در جلسه مشترک با مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره ثبت اسنادو املاک استان سمنان با بیان اینکه تا کنون حدود شش میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت شدند؛اظهار کرد: همه عرصه‌های منابع طبیعی سمنان تا 1400 با تخصیص اعتبار سنددار می‌شوند .

وی ضمن بیان اینکه با اجرای طرح کاداستر طی 10 ماهه سال جاری بیش از یک میلیون و 500 هزار هکتار از پلاک‌های ثبتی واقع در اراضی ملی استان سند تک برگی به نام دولت و به نمایندگی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور صادر شده، افزود: این اقدام از جعل سند و صدور اسناد معارض در این اراضی نیز جلوگیری می‌کند.

جعفر مرادی حقیقی بابیان اینکه حدود چهار میلیون و 950 هزار هکتار اراضی استان سمنان دارای سند تک‌برگ شدند، افزود: انجام تثبیت و اخذ سند برای همه اراضی ملی استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

مرادی حقیقی بابیان اینکه هدف از اجرای طرح کاداستر و تثبیت اراضی ملی در سامانه کاهش چشمگیر تخلفات و تصرفات احتمالی در اراضی ملی است، تصریح کرد: این اقدام با دستگاه قضائی و اداره کل ثبت‌اسناد و املاک برای همه شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه اجرای طرح کاداستر یکی از اقدامات مهم منابع طبیعی در طرح 9 در 99 است، افزود: بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون سند اراضی منابع ملی و طبیعی استان به میزان یک‌میلیون 150هزار هکتار صادرشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید